Här i usa heter det latisse och jorå, det funkar absolut. Har aldrig testat själv, men min kompis som är en rn (registered nurse) och jobbar på skönthets salong med bla botox, fillers och laser använder detta och hon har jättelånga fransar numera, ser ut som bambi, typ, lol. Det säljs på recept av läkare här och är egentligen en bieffekt av en glaucoma ögonmedicin som upptäcktes av en slump. Orsaken till att jag ej använt detta hittills, är för att det är så nytt ännu för just detta ändamål, man får ju först se eventuella konsekvenser åratal efter användning. Jag vet att ens egna ögonfärg kan förändras, "vattnas ur", och det är permanent. Ögonen kan bli röda och irriterade, inte så snyggt. Och så är det dyrt och man måste hålla på varje dag. Så nä, än så länge så orkar/törs jag inte hålla på. Mina egna fransar är faktiskt ok som dom är. Min kompis ser nästan lite lustig ut med så pass långa spindelben, längre betyder inte alltid snyggare. Man kan även använda ricinolja på fransarna, kanske inte lika dramatisk effekt, men väl billigare. Jag slutade dock med det för ögonen blev så svullna och irriterade av oljan.