• HardrockGoddess

Serum för tjockare och längre ögonfransar - vad skall man tro?

Hej!

Det är väl fler än jag som stött på annonser, reklam, artiklar i tidningar och på nätet om olika preparat, ofta kallat serum, som utlovar fylligare och längre ögonfransar. Vad skall man tro om detta? Det är ju minst sagt dyrt (se bara det här exemplet: eleven.se/revitalash-ogonfransbalsam-5638.html ) och man vill ju ogärna köpa grisen i säcken.

Någon här som testat och fått tillfredsställande resultat?

• Svar på tråden Serum för tjockare och längre ögonfransar - vad skall man tro?
  • Veritas18

Har inte testat själv men eftersom min guilty pleasure är att läsa olika bloggar så hittade jag en make up artist som bloggar för veckorevyn som har provat den. hon har gjort före och efter bilder och man ser en klar skillnad. ibland vet man ju inte eftersom de är sponsrade ibland men den här tjejen verkligen recenserar produkter båd positivt och negativt.

• HardrockGoddess
    Veritas18 skrev 2011-01-24 14:16:08 följande:
    Har inte testat själv men eftersom min guilty pleasure är att läsa olika bloggar så hittade jag en make up artist som bloggar för veckorevyn som har provat den. hon har gjort före och efter bilder och man ser en klar skillnad. ibland vet man ju inte eftersom de är sponsrade ibland men den här tjejen verkligen recenserar produkter båd positivt och negativt.
    Tack för ditt svar :)

Har du möjlighet att länka till hennes sida, skulle vara kul att läsa.

Det är ju just det man undrar om de är typ sponsrade.
  • Grätchen

Mina vänner har testat neuLash, och de är nöjda.
    Produkten gör att fransarna inte lossnar  så fort och hinner växa till sig lite.

Typ

• Kickilina111

Jag var skeptiskt tilll min syster prövade Revitalash (tror det stavas så) och hon har fått ett otroligt resultat det ser nästan ut som att hon har lösögonfransar. De är tjockare, mer böjda och mycket mycket längre!!!

• Elinsk

Jag har själv inga erfarenheter direkt men har hört många som är missnöjda (kan bero på att jag jobbar med fransförlängningar och för att just de missnöjda kunderna kommer till mig för att de vill få fransar). De säger att de blivit röda i ögonen, att det kliat och att fransarna blir långa på vissa ställen (tex i ögonvrån) men sköra så att de går av lättare.

Personligen tycker jag det verkar läskigt med något man applicerar runt ögonen under längre perioder. Har hört att det från början är någon ögonmedicin som man också kom på gjorde att ögonfransarna växte. men hur bra kan det vara att ha det på hela tiden även om det är nån medicin från början.

Läs detta också
    www.fransforlangning.se/

Men som sagt, fungerar säkert på vissa men inte på alla =)

Mvh Elin
    blog.elinsunnert.com

• Hugan

Jag använder peter thomas roth lashes to die for platinum. För mig har den funkat jättebra. AV Neulash fick jag som en röd linje längs franskanten och så sved det. Revitalash har jag inte provat.

• FejkadO

Här i usa heter det latisse och jorå, det funkar absolut. Har aldrig testat själv, men min kompis som är en rn (registered nurse) och jobbar på skönthets salong med bla botox, fillers och laser använder detta och hon har jättelånga fransar numera, ser ut som bambi, typ, lol. Det säljs på recept av läkare här och är egentligen en bieffekt av en glaucoma ögonmedicin som upptäcktes av en slump. Orsaken till att jag ej använt detta hittills, är för att det är så nytt ännu för just detta ändamål, man får ju först se eventuella konsekvenser åratal efter användning. Jag vet att ens egna ögonfärg kan förändras, "vattnas ur", och det är permanent. Ögonen kan bli röda och irriterade, inte så snyggt. Och så är det dyrt och man måste hålla på varje dag. Så nä, än så länge så orkar/törs jag inte hålla på. Mina egna fransar är faktiskt ok som dom är. Min kompis ser nästan lite lustig ut med så pass långa spindelben, längre betyder inte alltid snyggare. Man kan även använda ricinolja på fransarna, kanske inte lika dramatisk effekt, men väl billigare. Jag slutade dock med det för ögonen blev så svullna och irriterade av oljan.

• Guilliotine

Hey, vill bara tipsa om att Let's Deal och Groupon brukar ha grymma erbjudanden på fransserum. 
     De verkar inte ha någon just nu, men vet att jag sett iaf fyra, fem deals på de typ två månaderna jag varit medlem. Olika märken var gång. Oftast typ 60 -70 % rabatt. Värt att kika nån gång då och då. ^^

http://www.groupon.se/   http://www.letsdeal.se/ 

Svar på tråden Serum för tjockare och längre ögonfransar - vad skall man tro?