• Sassa A

Bra mellanmål åt bebis på snart 8 mån

Hejsan, Vill ha lite tips på bra mellanmål då sonen börjat tröttna på ersättningen. Han äter välling mellan 6-7 och vanligtvis får han lite ersättning som mellanmål kl 9.30-10 Som han sedan sover gott på. Vad kan man ge honom nu istället ? Som han blir mätt på o kan sova på. Har testat med lite frukt.. Äpple banan o apelsin.. Men än så länge är det lite svårt för han att tugga ordentligt och banan blir han lite hård i magen av.. Tips önskas!! :)

• Svar på tråden Bra mellanmål åt bebis på snart 8 mån
  • Sassa A
    emmizenma skrev 2011-01-24 07:21:17 följande:
    smörgås med pålägg tex leverpastej
    hemmagjord risifrutti med bär
    gröt
    kokta grönsaker
    Tonfiskröra
    havreyoughurt

Är några melanmål som får 8-månaders äter
    Hur gör man risifrutti?
    Smörgås har han nog svårt att tugga än..
    det ska helst bara billigt o bra :)
  • Sassa A
    La Lola skrev 2011-01-26 07:18:20 följande:
    Ja eftersom vi är flera som föreslagit turkisk yoghurt med bär så funkar det utmärkt.
    Tänkte mest om det kanske va stor skillnad mellan turkisk yoghurt och vanlig naturell yoghurt :)
  • Sassa A

kanon :) då ska jag köpa hem den... vi brukar alltid göra tzatziki på den oxå..  men jag reflekterade den mer till matlagning.. trodde ni använde någon annan mer dessertig :)

• Sassa A

Hmm det va så mycket vätska i blåbären så allt vart mer som smoothie.. hur ska jag göra för att få det mer som yoghurt?

Dessutom så tänkte jag inte på att jag matade lillen med blåbär... han hade sin nya vita pyjamasen på ... o så klart kom den massa blåbärsfläckar :( Kan man få bort det??

Svar på tråden Bra mellanmål åt bebis på snart 8 mån