Inlägg från: delirium |Visa alla inlägg
  • delirium

Akvarietråd

här har du en akvarienörd Glad har både salt och sötvatten, hur många de är har jag tappat räkningen på.. 

• delirium

Nää mer jobb tycker jag inte det är, däremot kan det kosta lite mer pga att man behöver köpa sk levande sten plus lite mer utrustning, men det tycker jag det är värt! Men det går att komma billigare undan också, om man börjar med små akvarium..
    Häftigare fiskar är det absolut vilket jag tycker är den stora fördelen! Det finns oändliga variationer på levande varelser i saltvatten, inte bara fiskar utan även krabbor, räkor, koraller, anemoner, musslor osv osv. Fastän man hållit på med det i 10 år kan man hitta märkliga varelser i saltvattensbutikerna som man inte har en aning om vad de är förnågot :)

Vi har lite olika storlekar på akvarier, från ca 20 liter och det största är väl på 300. Har några små sötvatten med räkor och ett större med sydamerikanskt tema. Saltvatten, ett med sjöhästar och ett med blandade fiskar.. plus några till ;p M
    ja det är lite allt möjligt ;)

• delirium
    MammaG skrev 2011-01-25 08:29:36 följande:
    Sjöhästar, vad häftigt! Jag visste inte ens att man kunde ha dem i akvarium. Men det är klart, fisk som fisk

Någon gång i framtiden vill jag nog allt ha ett saltvattenskavarium, är det något minimimått man bör ha på det?
    joo det har varit en dröm sen jag började med akvarier så jag är mkt nöjd med dem Glad 

Lagom att börja med tycker jag är ca 60-100L, det blir inte så extremt dyrt att köpa levande sten till + att man fortfarande har ganska stort urval av fiskar mm som man kan ha i akvariet Glad
Svar på tråden Akvarietråd