• Cloudy

Skulle du läsa dessa böcker för dina barn?

Nej skulle inte vilja läsa någon av de böckerna för mina barn då jag väljer böcker med bra budskap.

• Cloudy
    vampyria2 skrev 2011-01-23 12:42:44 följande:
    Tror du på allvar att man kan peppa ett barn till att bli lesbiskt?
    Nej såklart att man inte kan peppa någon att få en sexuell medfödd läggning men man kan peppa barnet att tro att hon är det och gillar det. Barn påverkar av allt de hör, läser och upplever och man kan forma ett barn hur man vill egentligen krasst sagt. Att det finns tjejer som vill bli superhjältar och pojkar som vill bli prinsessor är inte en slump, att det finns pojkar som ser ner på tjejer och säger att de har tjejbaciller är ingen slump. Att en pojke inte kan tänkas vara vän med en tjej är ingen slump. Att barn anser att det är skillnad på pojkar och flickor är ingen slump. Vill man ha en pojke som hångar med andra pojkar trots att han inte är homosexuell så är det mycket möjligt att åstakomma genom att få honom att tro att det är så man ska vara. Vill man få barn att tro att olikheter är något märkvärdigt och udda så är även det lätt att ådstakomma.

Barn är skrämmande lättpåverkade helt enkelt.

Och ja, mina döttrar vet mycket väl att pojkar kan bli kära i pojkar och flickor kan bli kära i flickor och det är ingen big deal alls med det. De vet också att det finns barn som är tjocka, mörkhyade, ser annorlunda ut (missbildade) och som sitter i rullstol och detsamma gäller där, det är ingen bid deal alls för dem.
  • Cloudy

Ja jag skrev några stavfel ja.

Svar på tråden Skulle du läsa dessa böcker för dina barn?