• Kazeer

Är det verkligen okej när min kille driver med mig om att mina barn inte är hans ansvar och att de faktiskt går att göra nya barn...

Det är bara du som kan avgöra om det är okej eller inte, om det verkligen är på skämt han säger det eller om det ligger (mer än) ett uns av allvar bakom orden. Med tanke på att du säger att du blir ledsen, när han säger som han gör, så är det något som du måste ta upp till diskussion med honom och verkligen få honom att förstå att du blir ledsen. Förhoppningsvis inser han inte i nuläget att orden sårar dig, för inte kan det väl vara så att han medvetet vill göra dig illa?

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Kazeer
    Xantippa2004 skrev 2011-01-20 16:47:51 följande:
    Jag vet faktiskt inte, det är mycket "skämt" hela tiden så jag är helt matt...
    Men av det du har skrivit hittillis, tycker jag det framgår att du inte tycker att dessa "skämt" är roliga alls. Det låter som en jobbig situation. Har du pratat med honom om det? Och då menar jag i ett oträngt läge, d v s inte i samband med att han "skämtar" utan vid ett annat tillfälle.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Är det verkligen okej när min kille driver med mig om att mina barn inte är hans ansvar och att de faktiskt går att göra nya barn...