miyouuss skrev 2011-01-17 22:59:11 följande:
det är inte rimligt, eftersom det tar 2 veckor för hårroten att skrumpna och ytterligare 3 månader tills hårstrået faller av, det blir 3 månader och 2 veckor. Min dotter är 5 månader, och jag tappar håret nu.
Du menar att man skulle ha tappat håret när man var gravid så hårrötterna skrumpnade (Då under graviditeten) väntat i 9 månader och sedan ytterligare 5 månader efter förlossningen det blir 14 månader, skulle hårstrået sitta kvar så länge när de egentligen skulle ha lossnat? någon slags knip muskel i hårsäcken som skulle hålla hårstrået kvar eller vadå?
Det finns ingenting i kroppen som kan bestämma att håret ska vänta med att falla av, det är en myt! det låter inte ens rimligt!
jag tappade hår som vanligt under graviditeten, undrar vem som har hittat på den här myten och fått alla att tro på den?
Ok visst det är en myt. Eftersom du inte vill lyssna på det alla säger så får du väl tro det då
Det som påverkar är hormoner, de kan påverka mycket. Hormoner kan göra att du byter hårfärg, får vågigt hår fast du hade rakt innan och tvärt om, m.m. Hormonerna försvinner inte i samband med förlossningen, det tar ett tag. Jag började tappa håret efter ca 4 månader. Du tappade efter 5. Det är helt normalt...