• DiZZY

Inga Gravida i Sörmland ?

Grodans mamma skrev 2011-04-11 15:07:31 följande:

Hemma igen.. Jaha så har Lucas ljumskbråck! :(  fasen!  remiss skickad till kirurgen,så får vi se när det blir operation.. visst,lätt ingrepp men det kvittar,han är liten och man är orolig... 

Nä usch! Stackars er och stackars Lucas. Det är skit att de ska få såna saker när de är så små. Tänker på er och hoppas allt går bra. Stor kram.
  • DiZZY

Stackars dig Blazie! Hoppas du mår bra nu

• DiZZY

våran tjej som är 3 månader nu. Stora tjejen!

• DiZZY
    Mamma8412 skrev 2011-04-27 15:21:10 följande:
    awww fy f-an så söt :>)    haha ni fastnade oxå för den solhatten har hon klänningen o byxorna oxå ? :)
    Tack Eran e oxå en riktigt sötnos. Jag älskar den där solhatten! Så söt! Nä, inte än haha, ska nog ner på stan imorgon och handla lite åt henne, så man vet inte vad som åker med hem :) Rensade ur hennes kläder i storlek 50/56, så nu är det 62 som gäller. Växer så fort.... Hon är 62 cm lång och väger 6080 g. Hon fick sin vaccination idag, gick hur bra som helst
  • DiZZY
    Mamma8412 skrev 2011-04-27 21:59:56 följande:
    Tackar :) 

Ja de e en supersöt hatt :) ja ja har varit nere nu 2 dar i rad o handlat kläder   hittade en jättesöt jeansklänning me Hello Kitty på så den va "hon"tvungen o ha haha finns ju sååå otroligt mycke fina kläder nu :)  Jo våran e kvar på 56  men vissa plagg e 62  beror ju lite på affärernas storlekar :(  Ingen feber än ? :)                                  lillstrumpan väger 5270g o e 59 cm lång :)  
    Man kan inte låta bli! :D Jag tror jag vet vilken du menar, den är så sööööööt   Ja, det är jätteolika beroende på vart man handlar. Åh, hon är oxå lång   Nej ingen feber alls, så skönt och nu sover hon för natten...
  • DiZZY
    Mamma8412 skrev 2011-04-27 22:12:53 följande:
    Åh så skönt att hon inte fick feber, Skrek hon nånting när hon fick den ? 
    Ja, mycket roligare att handla åt dom små än åt sig själv haha

Hon skrek när hon fick sprutorna, en i vardera lår är det. Men tystna så fort hon kom upp, få flina och bajsa, sen var allt bra
  • DiZZY
    QueenEM skrev 2011-05-09 09:26:35 följande:
    Hej alla! =) Lördagen den 30 april i vecka 36+5 föddes våran lilla Elvira efter att jag blev igång satt på grund av att jag fick havandeskapsförgiftning, de hann aldrig bli riktigt allvarligt som tur va då doktorn bestämda att vi skulle få ut henne =)
    Även fast Elvira är tre veckor för tidig vägde hon 3470 g och var 51 cm lång. Allt gick super bra och har världens snällaste tjej här hemma, bara äter och skiter.. Gråter inte alls mycket (än så länge! Flört)

Elvira samma dag vi åkte hem från BB, den 4 maj.
    GRATTIS GRATTS! Äntligen har du fått din lilla bebis! Jättesöt liten tjej och sött namn! :) Skönt att allt gick så bra!

Kram!
  • DiZZY

Tiden går sjukt fort, jag vill bromsa lite. My blir 4 månader om 12 dagar!!
    Sist vi var på BVC, två veckor sen, var hon 62 lång och vägde 6080 g.

Hon äter runt 5 gånger om dagen, och runt 170-200 ml varje gång

• DiZZY
    Grodans mamma skrev 2011-05-15 11:41:24 följande:
    En fråga,var ni på återbesök till mvc när ni fått barn? har hört att man ska det,men vi har inte fått någon tid där..
    måste man ringa själv då eller? och varför ska amn på återbesök där?
    Jag fick en tid av min BM när jag var där på sista besöket innan förlossningen. Jag fick komma redan 4 veckor efter jag hade fött barn, vi prata bara om förlossningen, och lite allmänt hur det var hemma. Jag behövde aldrig göra nån gynundersökning, för de på förlossningen hade skrivit i min journal att det inte behövdes. Jag syddes ju ingenting..
  • DiZZY

Hemma från BVC, gud var My växer. Hon blir 4 månader om en vecka, och nu väger hon 6470 g och är 65 cm lång! Igår fick hon smaka potatis för första gången, haha. Vad hon grina illa :P Men åt, det gjorde hon.

• DiZZY

Ja , jag har heller inte varit här inne på LÄNGE! Skäms! :P

Hoppas ni alla mår bra i sommarvärmen med era bebisar.
    Här hemma är allt hur underbart som helst. My är glad och busig hela dagarna. Äter vanlig mat till lunch, och älskar det. Gröt till kvällen. Sover hela nätterna, runt 12-13 timmar per natt, vaknar inte ens för nappinstopp längre.

Fattar inte att hon blir ett halvår nästa helg??!! Min lilla bebis blir stor!

• DiZZY
    Grodans mamma skrev 2011-09-18 15:32:21 följande:
    Hej! Här är det inte livat precis. ingen som hänger här längre?
    Jodå bara dålig på att skriva!

Här hemma är det full fart, My är snart 8 månaer, fått två tänder och reser sig mot allt :D
    Hur mår ni andra?
  • DiZZY
    Grodans mamma skrev 2011-09-18 21:11:14 följande:
    Ja fort går det! Lucas är 7 månader,har oxå fått 2 tänder (de kom samtidigt),sitter rätt bra och tar sig fram på sitt lilla sätt,men kryper inte.. 

vi misstänker att han kommit på att man kan protestera och skirka så man får som man vill.. hmmm...  
    Nä My kryper heller inte, hon ålar fort som bara den : P I hela lägenheten är hon. Och sitter helt själv sen en månad tillbaka ungefär, slutat med ersättning, äter bara mat, välling o gröt. Och sover lika bra som hon alltid har gjort.

Det är ju kul nu,när dom börjar förstå och kan härmas och så Men dom blir så stora fort, verkligen inga små bebisar längre.
Svar på tråden Inga Gravida i Sörmland ?