Inlägg från: Grodans mamma |Visa alla inlägg
  • Grodans mamma

Inga Gravida i Sörmland ?

Mamma8412 skrev 2011-01-25 15:56:32 följande:
    Jo ja hade henne i början  av graviditeten..

hahaha ja ni e väl beräknade 1 eller 2 veckor efter oss va om ja inte minns fel Glad 

Visst va de kul att få hem den?  ja körde runt den i hela lägenheten och kollade alla funktioner osv på den så man kan de där tills de e dags Glad oo så luktar ju nya barnvagnar så gott hahahaha eller ja ja tycker de i af ja har fått nån dille på gummi doft under grav hahaha

Ja ja har inte heller fått tummen ur o fixa klart bb väskan  
    när är ni beräknade? vi har BF 3/3.  ja,jag körde runt den lite i lägenheten igår. :=) nu försöker vi vänja katterna med den,att de inte ska hoppa i den och så.
  • Grodans mamma
    Mamma8412 skrev 2011-01-25 17:04:29 följande:
    Den 21/2 :)   ere beräknat till 

Vi fick ställa in den i bebbens rum och stänga dörren dit in för våran katt har fått för sig att allt nytt är hennes och ja vill inte ha massa katthår och grejer på den eller att hon börja klösa på den,Hon har fått vara där inne och luktat o så men ja litar inte riktigt på henne än :) Tänkte köpa ett slags plastöverdrag som man kan trä över vagnen...typ sån där man kan ha till möbler för att se om hon skulle få för sig att hoppa upp i den...

Glad 
    då är ni beräknade lite innan oss!  vi har den oxå står i bebisens rum och låter dörren in dit bara vara öppen när man är hemma och har koll. rätt bra att börja träna med de i tid..
  • Grodans mamma
    Mamma8412 skrev 2011-01-25 18:27:59 följande:
    Kan man lägga till medlemmar på nån vännerlista här inne eller nåt? 

ingen aning...
  • Grodans mamma
    Mamma8412 skrev 2011-01-25 21:23:22 följande:
    Nej inte ja heller men ja har gått igenom alla funktioner o kan inte hitta nått
    du går in på din presentation,i vänster spalt står det "adressbok",där lägger du till dina vänner.. finns även "bjud in vänner"     :=)
  • Grodans mamma
    Mamma8412 skrev 2011-01-25 21:39:48 följande:
    Hahaha jaaa nu så  där inne hade ja faktiskt inte kollat Glad Tack så mycket 
    varsågod! :=)
  • Grodans mamma
    Mamma8412 skrev 2011-01-25 21:50:17 följande:
    Va hittar ni på för roligt då ? Glad
    inte mycket.. jag försöker få ordning på min facebook,går inget vidare.. kan inte kommentera andras status. kan själv skriva status,men inte kommentera mitt egna heller... askonstigt! har bytit lösenord (ifall någon kapat mitt konto) ochjag har kollat igenom inställingarna.. fattar inget...

annars är det Greyts anatomy som gäller här hemma,,,

btw tjejen fick nog sin första förvärk igår! idag har hon haft 2.
  • Grodans mamma
    Mamma8412 skrev 2011-01-25 22:19:22 följande:
    haha ja de där jävla Facebook   de har varit fel på de nu i flera dagar tycker ja..enda sen dem bytte till den nya profilen Demon

Åhhhh va roligt :) eller a roligt o roligt kanske de inte e men de e ju ett steg närmare Glad
    ja,jag ville inte ha den nya profilen,men helt plötsligt hade jag de tändå. :(  har inte kunnat kommentera på flera dagar nu,störande!!!
  • Grodans mamma
    Mamma8412 skrev 2011-01-26 12:46:15 följande:
    ännu en gång har man fått bevis på att Sjukvården i Sörmland suger Demon
    vadådå?
  • Grodans mamma
    Mamma8412 skrev 2011-01-26 13:28:22 följande:
    :(   ja vi skulle ju på 3d ultraljud i dag vid 10 i eskilstuna ,o sambon kom hem från jobbet vid 3 i natt och somnade klockan 6 och  skulle upp halv 9 så han fick inte sova många timmar

men iallfall så åkte vi dit,hittade först ingen parkeringsplats så de tog 10 minuter för att leta  sen tog de ju 5-6 minuter extra för man skulle leta efter hissen upp till mottagningen

...väl inne på mottagningen så säger sekreteraren att Dem inte hade någon tid förens vid 14.30  pga att min BM på kullbergska hade bokat fel,

Hon skulle ha bokat in mig på förlossningsavdelningen men bokade in mig på barnmorskemott,och drf strulade  de till sig   o min sambo va tvungen att åka till Norrköping till 13.00 
    och eftersom ja har haft sån fruktansvärd halsbränna hela natten så har ja inte kunnat sova nånting på hela natten så ja ville inte sitta kvar där själv i 4  timmar & 30 minuter pga min epilepsi 

Men de ja störde mig på va att sekreteraren sa:  Vi har väntat på att du skulle komma så vi kunde tala om för dig att vi inte hade tid förens 14.30,,,,                          

Svårt att lyfta telefonen dagen innan och tala om det då!"!!!! 

Min BM bokade den tiden den 14/1    så dem i E-tuna har ju haft god tid på sig att ändra den tiden osv....men nej    de va ju billigare att låta oss köra fram och tbx till e-tuna 

Kanske ingen big deal men ändå    så jävla dålig,så nu fick  ja en ny tid till nästa vecka   men ja tycker inte att ja ska behöva betala mer bensinpengar pga att BM gjorde fel  
    Fy fan vilken dålig stil!!!!!!!!!!!!!  De kunde ju ha ringt!!!!
    DiZZY skrev 2011-01-26 13:43:29 följande:

I måndags den 24 Januari kl 15.38 föddes våran lilla prinsessa My.

Förlossningen tog ca 4 timmar från att vi blev inskrivna runt 12-tiden och ingen smärtlindring överhuvudtaget blev det heller. Vi kom hem igår kväll och vi mår kanonbra alla tre.

GRATTIS!!!!!!!!!!! vilken drömförlossning!!! :=)  Jättefint namn,jag älskar My!!!!!!  Hade jag velat att våran unge skulle hetat om det var en tjej i magen,men flickvönen tycker inte om det.. :(

Hur stor var hon? bild! :=)
Svar på tråden Inga Gravida i Sörmland ?