Inlägg från: Grodans mamma |Visa alla inlägg
  • Grodans mamma

Inga Gravida i Sörmland ?

Mamma8412 skrev 2011-01-19 14:49:09 följande:
    ja ni får kolla upp de där men de e inget att oroa sig över..kurvor går ju upp o ner o BM har ju inte alltid rätt heller :) 

Min BM på kullbergska sa att SF kurvan hade gått upp väldigt mycket över kurvan på 2 månader o sist ja va där så sa hon jaaa de kan ju bero på att du har gått upp väldigt mycket i vikt hahaha  snällt att säga så som om ja inte redan visste de haha  

Istället för att säga så så kan man ju säga att de finns en massa olika orsaker till vrf SF måttet kan gå upp över kurvan 

Men ja tycker att Mödravården här i stan är lite så o så ..lite lekstuga över det hela 
    min tjej hade ju lite fläsk på magen innan hon belv gravid,därför har hon legat över kurvan hela tiden.. men hon har gått upp minst 20 kilo sen inskrivningen,och har massa vatten i kroppen. just nu har hon slocknat i soffan och snarkar. :=)

tror det beror lite på vilken BM man har.. Vi har cicki,hon är superbra!
  • Grodans mamma
    Mamma8412 skrev 2011-01-19 16:03:52 följande:
    Ja de e ungefär va ja gått upp oxå samt att ja har en massa vatten me   inge kul när man inte ens kan ha strumpor på sig utan att bena ska svulla upp som fan haha

ja va mysigt o sova lite :)

jo de gör det nog vi har en som heter Kerstin  
    är du nöjd med henne då?
    vi är jättenöjda med kicki,har aldrig varit några frågor eller något om att vi är ett tjejpar,och hon är jättetrevlig.

ja,tjejen har fått använda stödstrupmor många veckor nu. lagom kul för henne..
    och händerna är svullna,en del fingertoppar har hon ingen känsel i,vilken BM inte tyckte var bra.. det kan hända att det inte går tillbaka sen,då hon får lov att operera karpaltunneln... :(

ja,hon får sova en liten stund,ska väcka henne snart,ska till hennes föräldrar...
  • Grodans mamma
    Comolla skrev 2011-01-19 16:20:06 följande:

Lider med er som gått upp mkt i vikt.
    tycker det räcker med mina 6-7 kg!

oj det var ju typ ingenting. :) typ bara bebisen,vattnet i magen och moderkakan. :)  skönt för dig!

min tjej hade dessutom gått upp en del innan inskrivningen med,då hon slutade röka och tog hormonsprutor..
  • Grodans mamma

ja här blir det  andra bullar när killen är ute. :=) då ska vi gå ner i vikt både tjejen och jag!!

• Grodans mamma
    DiZZY skrev 2011-01-20 07:12:06 följande:
    Cicki är kanon! Hon har gjort ultraljud två gånger på oss!
    vi hade turen att få henne som våran BM,jättenöjda!!!  :=)
    QueenEM skrev 2011-01-20 10:35:30 följande:
    De där låter som en bra idé, hehe =) Jag är gärna på! :)
    vet dock inte hur mycket jag gått upp, men lär väl ha gått upp någe tycker jag... Bristningar har de kommit över allt så.
    Men jag spydde så jäkla mycket i början så jag blev inlagd på sjukan, då hade jag gått ner massa.. Men de va ju lätt att få tillbaka dom kilona..

Är de någon av er här som har hund?
    Vi har hund!  :)
  • Grodans mamma

ja det betyder mycket med en bra BM!! vi har en trevägskorsning: schäfer,labbe,collie. har mest schäfer i sig men ser mer ut som en jaktlabbe fast med smalare ansikte. hon fyller 6 år i år.

• Grodans mamma
    Mamma8412 skrev 2011-01-20 16:08:03 följande:
    awww :) är jättesugen på en Dobberman eller amstaff men tyvär e ju sambon allergisk.  o då e vi ändå korkade nog att ha en Norsk skogskatt hemma    men hans allergi kommer i perioder så vissa månader går de jättebra o så men vissa e som sagt bedrövliga för honom, Rynkar på näsan men de e ju svårt att göra sig av med henne när vi tycker om henne så pass mycke
    ja det är svårt!!
    men det finns ju allergivänliga hundar... även om de kanske inteär de sötaste. :)

staffe är ju såå fina!
  • Grodans mamma
    Lillegrill skrev 2011-01-20 20:40:58 följande:

Hej på er! Jag är gravid i Gnesta, bara i vecka 9 än så länge, tillsammans med min fru som är från Katrineholm (!) och en liten pappa... Kul att läsa era diskussioner!

Hej! Kul att du hittade hit. :=)
  • Grodans mamma
    081109Viktoria skrev 2011-01-21 00:07:38 följande:
    Kikar in här. Är gravid med mitt andra barn. Dock min sambos första. :) Vi bor i Eskilstuna :)
    Hej! kul med ännu en sörmlänning! :=)
Svar på tråden Inga Gravida i Sörmland ?