Grodans mamma skrev 2011-03-15 21:51:05 följande:
Hej!
Här blir lillen en månad imorgon!!!
rutiner har vi inte dirkt några än.. borde man ha det vid det här laget? han sover 2-3 timmar i sträck innan han äter. är vaken mer och utforskar tv:n och babygymmet. :) dock är han genomförkyld nu. :(
usch va jobbigt att han e förkyld stackarn
ne ja tänkte mer hur ni får allt o funka me allt som ska göras osv
dottern e ett matvrak o ska ligga vid tutten 24 -7 känns de som haha o man hinner knappt äta mat sj .man hinner laga maten men inte äta den
o ta en dusch känns som rena lyxen för tillfället,de va lite lättare när sambon va hemma men nu jobbar han ju igen
DiZZY skrev 2011-03-16 08:55:34 följande:
Enda rutiner vi har är när det är dags för My att gå och sova för natten, har kört med samma rutiner sen hon var två veckor, för det är ungefär de då kan börja skilja på dag och natt. Och jag tror det har lönat sig, hon vet mycket väl att nu är det natt och dags att sova. Börjar att ta på pyjamas, byta blöja och sedan sätter jag mig i sovrummet med henne, släcker ner och matar henne. När hon har ätit färdigt sitter vi och myser en stund, sen pussar jag henne god natt, lägger ner henne i sängen och släcker lampan och går ut - hon somnar inom ett par minuter och sover sen till morgonen. Det är lite olika när jag nattar henne, men mellan 21-22 på kvällen.
Shit, hon blir redan 2 månader nästa vecka....
låter som ni har fåttt de att funka me sömnen o de låter gudaskönt haha ja tror inte vi skulle få de så bra me tanke på att dottern som sagt ska ligga vid tutten jämt även nattetid
ja fan va tiden går fort nu..tjejen här blir 3 veckor på fredag
lilla knubbisen