Inlägg från: Mamma8412 |Visa alla inlägg
  • Mamma8412

Inga Gravida i Sörmland ?

Grodans mamma skrev 2011-02-21 21:07:51 följande:
    saknat mig? :=)
    Jaaaa :) var har du hållit hus? har de blivit nån bebbe ???? :)
  • Mamma8412
    SkrattandeGrodans mamma skrev 2011-02-21 23:31:04 följande:
    haha. :=)  har varit på sjukhuset i e-tuna 8 dygn,kom hem ikväll! tror ni man tycker det är skönt att ha kommmit hem nu eller? :)

japp,efter mycket om och men och slit så kom lilla Lucas ut! :)
    Hahaha Stort Grattis till er :) Glad

Där ser du där hade jag rätt i att ni skulle få tidigare än oss hahahaha
  • Mamma8412
    Grodans mamma skrev 2011-02-22 01:05:46 följande:
    tack! :=)

vi åkte ju in förra söndagen för att vattnet gick. pga att det räknades som lite för tidigt då så blev vi inlagda,för att se om värkarna strtade av sig självt. på tisdagmorgon hade fortfrarande inget hänt,då blev Johanna undersökt,var öppen 3 cm,sen igångsatt med hjälp av dropp. fick massa värkar,men på kvällen var det fortfaraden 3 cm. De gav henne bricanyltablett för att stilla värkarna och gav henne sömntablett och kopplade bort droppet. värkarna fortsatte iaf under natten,hon fick en bricanylspruta som gjorde att hon fick sova iaf 2 timmar,sen fortsatte det. på morgonen var hon öppen 4 cm,droppet sattes in igen. Vid lunch var det fortfarande 4 cm,så tack vare att inget hände,påfrestningen på johanna och att vattnet gått så blev det snitt 2 timmar senare. asjobbigt att vara med när det hände,men jag höll mig lugn för hennes skull,hon var SÅ rädd! hon fick spinalbedövning,är jättespruträdd och de missade 2 gånger och träffade en kota. hon låg och storgrät på operationsbordet. när de plockade ut lillen och han började skrika började vi storgråta båda två! sen fick jag gå med honom till förlossningen medan johanna syddes och kom till uppvaket.var själv med lillen i 2 timmar innan vi fick gå in till henne så hon fick bekanta sig med sin son! sen hade hon lite problem med att få igång amningne,och han fick gulsot och fick ligga i 2 olika solarier 1 dygn/solarie. idag fick vi äntligen åka hem efter 8 dygn på MSE!

så,en liten berättelse. :=)

Förresten,vet inte om jag skrev det,han kom ut i vecka 37+5, vägde 2925 gram och var 49 cm lång! min första kommentar var: vad liten han är! :=)  våran lilla guldklimp heter numer Lucas! och är världens finaste pojke! <3
    Låter som hon hade det riktigt kämpigt :( men skönt att det gick vägen för er och er lilla grabb :) så glad för eran skull

Själv ska jag ringa till min BM enligt order från Förlossningen i E-tuna och be om att få komma dit i morgon och diskutera igångsättning då de fortfarande inte har hänt något här

fanns tecken på att det dragit igång men tydligen inte :( och ja har sovit sammanlagt 4 timmar sen i Fredags och ja börjar bli riktigt trött och känner mig inte alls bra
    så nu får dem ta och lösa det här för ja vet inte hur ja ska  orka ta hand om ett nyfött barn om ja redan e förstörd innan förlossningen :(
  • Mamma8412
    Grodans mamma skrev 2011-02-22 12:20:40 följande:
    Liten läckerbit :) 
  • Mamma8412
    QueenEM skrev 2011-02-22 17:12:01 följande:
    Grattis till sonen, vad söt han är!

Vad konstigt att de inte finns overaller i storlek 50. Va på stan i dag och hitta massa söta varma kläder, men kollade dock inte storlek.

Annars ett tips är att på måndag & tisdag (28/2 & 1/3) är de barnloppis i Nävertorpskyrkan i Katrineholm. Var där sist och alla kläder är super fina, set oanvända ut och man kan hitta skit fina saker och allt från runt 5:- och uppåt. Dit ska jag och shoppa gärnet =)

Annars får du nog googla dig till någon bra internet sida! Kolla på babyland, babyproffsen och sånt, dom lär väl ha internet sidor också!
    åhh så bra tips :) så ska ja ta o pallra mig dit och kolla efter fynd :) 
  • Mamma8412
    DiZZY skrev 2011-02-24 12:48:44 följande:

Idag blir våran glada lilla skit 1 månad. Tiden går ruskigt fort!
    Guud så söt :) va tiden går fort :) 
  • Mamma8412

Nu har våran lilla Sessa kommit :) 25/2 Glad
    Kom in till Eskilstuna förlossning klockan 14:28   och hon är född 16:55 

Väntan är över :)  

• Mamma8412

4 dagar gick ja över :) Hhahaha ja de gick nästan lite för fort

var öppen 6 cm när ja kom in 14:28   och sen rullade de på

Men fyfan va plågsamt det var

Hon vägde 4070 och är 51 cm  

O hon ska heta Hailie tänkte vi Glad 

Hur går det för er med era småttingar :)  

• Mamma8412
    Grodans mamma skrev 2011-02-27 12:55:04 följande:
    då stannade du hemma tills det var outhärdligt,eller?
    fint namn!!! ator tjej! :=)

för oss går det bra med lilla Lucas,han äter,spyr,skiter och sover. :=)
    gillar INTE att blit tvättad och badad,inte så förtjust i skötbordet heller. :)
    men han är snäll annars,skriker nästan inget,bara om han är riktigt missnöjd.
    sover 2-4 timmar i sträck på nätterna.
    Värkarna satte igång 7.30 o då va de väldigt glest mellan dem så ja trodde inte de va på G sen somnade jag om o vaknade vid 10 av att de gjorde så JÄVLA ONT o kunde inte somna om sen vid 12 tiden så sa ja till sambon att han skulle ringa till Förlossningen o fråga om vi kunde komma in så vi åkte in vid halv 2 ungefär men de va i bilen på väg dit värkarna verkligen blev outhärdliga dem kom hela tiden så hon ville väl verkligen ut hon kände väl på sig att de va löning hahahahaha

gud va skönt :) o ne våran tös e precis likadan hon hatar skötbordet och vill absolut inte bli tvättad hon skriker som bara den Glad 
  • Mamma8412
    DiZZY skrev 2011-02-26 21:43:52 följande:
    Grattis grattis!!! Gick förlossningen bra?
    Tackar tackar :) 
Svar på tråden Inga Gravida i Sörmland ?