Grodans mamma skrev 2011-02-22 01:05:46 följande:
tack! :=)
vi åkte ju in förra söndagen för att vattnet gick. pga att det räknades som lite för tidigt då så blev vi inlagda,för att se om värkarna strtade av sig självt. på tisdagmorgon hade fortfrarande inget hänt,då blev Johanna undersökt,var öppen 3 cm,sen igångsatt med hjälp av dropp. fick massa värkar,men på kvällen var det fortfaraden 3 cm. De gav henne bricanyltablett för att stilla värkarna och gav henne sömntablett och kopplade bort droppet. värkarna fortsatte iaf under natten,hon fick en bricanylspruta som gjorde att hon fick sova iaf 2 timmar,sen fortsatte det. på morgonen var hon öppen 4 cm,droppet sattes in igen. Vid lunch var det fortfarande 4 cm,så tack vare att inget hände,påfrestningen på johanna och att vattnet gått så blev det snitt 2 timmar senare. asjobbigt att vara med när det hände,men jag höll mig lugn för hennes skull,hon var SÅ rädd! hon fick spinalbedövning,är jättespruträdd och de missade 2 gånger och träffade en kota. hon låg och storgrät på operationsbordet. när de plockade ut lillen och han började skrika började vi storgråta båda två! sen fick jag gå med honom till förlossningen medan johanna syddes och kom till uppvaket.var själv med lillen i 2 timmar innan vi fick gå in till henne så hon fick bekanta sig med sin son! sen hade hon lite problem med att få igång amningne,och han fick gulsot och fick ligga i 2 olika solarier 1 dygn/solarie. idag fick vi äntligen åka hem efter 8 dygn på MSE!
så,en liten berättelse. :=)
Förresten,vet inte om jag skrev det,han kom ut i vecka 37+5, vägde 2925 gram och var 49 cm lång! min första kommentar var: vad liten han är! :=) våran lilla guldklimp heter numer Lucas! och är världens finaste pojke! <3
Låter som hon hade det riktigt kämpigt :( men skönt att det gick vägen för er och er lilla grabb :) så glad för eran skull
Själv ska jag ringa till min BM enligt order från Förlossningen i E-tuna och be om att få komma dit i morgon och diskutera igångsättning då de fortfarande inte har hänt något här
fanns tecken på att det dragit igång men tydligen inte :( och ja har sovit sammanlagt 4 timmar sen i Fredags och ja börjar bli riktigt trött och känner mig inte alls bra
så nu får dem ta och lösa det här för ja vet inte hur ja ska orka ta hand om ett nyfött barn om ja redan e förstörd innan förlossningen :(