Inlägg från: Grodans mamma |Visa alla inlägg
  • Grodans mamma

Inga Gravida i Sörmland ?

Mamma8412 skrev 2011-05-13 12:23:13 följande:
    :) ja stora killen nu ju :)   hur är det med honom nu ? 

Hailie väger oxå 5600 och är 60 cm :)  
    ja verkligen! nu mår han bara bra,så skönt! så skönt att slippa se honom ha så ont,lilla hjärtat.
  • Grodans mamma
    Mamma8412 skrev 2011-05-13 12:28:02 följande:
    Föresten hur mycket "äter" era gullungar på 1 dygn (ca)  

Ja tycker våran äter konstant,Ammar fortfarande men har börjat ge henne ersättning 2 gånger om dagen för då håller hon sig lugnare än om jag bara ammar 
    Lucas får bara ersättning nu och äter var 4:e timme,ibland var 3:e,om han äter var 4:e så blir det 6 gånger per dygn. Han äter allt mellan 100-200ml per gång,oftast 200 ml 2 gånger på dagen.
  • Grodans mamma
    Mamma8412 skrev 2011-05-14 23:16:35 följande:
    jaa gud va skönt för honom lille vännen

ja verkligen. :)

nu är det hunden vi har haft otur med istället.. alltid ska det vara något..suck..
  • Grodans mamma

En fråga,var ni på återbesök till mvc när ni fått barn? har hört att man ska det,men vi har inte fått någon tid där..
    måste man ringa själv då eller? och varför ska amn på återbesök där?

• Grodans mamma
    Mamma8412 skrev 2011-05-15 17:08:11 följande:
    Aj:( är hunden sjuk eller e de något annat ? 

Ja man måste boka tid dit själv för de gör dem inte...dumt egentligen för man kanske inte ens vet om att man ska dit men men Sveriges sjukvård...

Ja ja vet inte ja har inte varit där men ja har för mig att man får prata om hur förlossningen va osv..kanske kolla om man läkt fint eller så...har ingen aning :)  
    okej,tack! det kan ju inte vara något krav om man måste ringa själv tycker jag.. men har hört att man SKA göra det,men jag vet inte..

Ja,hunden fick allvarlig livmodersinflammation och fick opereras,det var en av de största livmodrarna veterinären hade sett. Och igår varade det,hon måddde dåligt och hade feber så det blev en tripp till strömsholm. konstigt att det blev så fult när det ändå gått 10 dagar efter op.. smo tur var behövde de inte öppna henne som de först befarade.. efter UL konstaterades det att det inte var något på tok inne i magen,så vi fick åka hem med hund och antibiotika,ännu fattigare.. hunden har kostat oss några tusenlappar denna månad,tur man har försäkring,men det kostar ju ändå.. inte kul när man inte har några pengar..
  • Grodans mamma
    DiZZY skrev 2011-05-16 07:29:25 följande:
    Jag fick en tid av min BM när jag var där på sista besöket innan förlossningen. Jag fick komma redan 4 veckor efter jag hade fött barn, vi prata bara om förlossningen, och lite allmänt hur det var hemma. Jag behövde aldrig göra nån gynundersökning, för de på förlossningen hade skrivit i min journal att det inte behövdes. Jag syddes ju ingenting..
    aha okej. kanske vi oxå hade fått om vi hade gått på det. men lillen bestämde ju sig för att komma innan han var beräknad så. :)
    Mamma8412 skrev 2011-05-16 10:13:59 följande:
    ::( gud va jobbigt,ni har verkligen otur men håller tummarna för att vovvsingen blir frisk snart...ja de e ju fan rena rånet att gå till veterinären   kan inte fatta att de ska vara himla dyrt  försäkringen e bra att ha men de kan bli höga räkningar ändå:(
    Ne sitta utan pengar är ju ingen höjdare o att sen behöva lägga sina sista slantar på veterinärräkningar..Då hamnar man ju  i den situationen man får välja vad man prioriterar,har man mat osv hemma så är det ju en lätt match men e fallet inte så så blir de ju värre,..men sen gör man ju allt för sina djur me. 
    nej inte är det kul... vi har ett sk kriskort som vi fick lov att använda,tur man har det iaf.. de tär swedbanks kreditkort.. vet inte när vi ska ha råd att betala tillbaka det,men iaf.. bara besöket på strömsholm hade gått på ca 4500kr bara för att det var helg,bara jouren kostade 2000kr,och det enda mer som gjordes var undersökning och UL... så inte är det billigt.. vi fick betala 1200kr typ.. och när hon opererades betalade vi 3300,utan försäkring hade det gått på 13.000!!! vi hade 900kr i rabatt för att hon varit fisk några år...
  • Grodans mamma
    Mamma8412 skrev 2011-05-16 15:08:53 följande:
    ja guuud vi har kreditkort från Handelsbanken    de e farligt de :(   

haha jasså ja de e  ju billigare o ha fisk ;) hahahahaha tänkte på sista meningen i ditt inlägg ;)

det e ju svindyrt ju,,,pengar som hade kunnat gå till nått mycke roligare,men de e klart djur blir sjuka precis som vi människor...o inte fan skiter vi i att gå till doktorn "oavsett hur mycke de kostar" :) 
    haha frisk skulle det ju stå. :) skrattade när jag såg vad du skrivit och jag läste vad jag själv skrivit. :)
    nej precis,vi går ju till doktorn,och detta var ju livsnödvändigt så.. annars hade hon legat hemma och självdött i plågor. :(
  • Grodans mamma

Vi var på bvc igår,Lucas blev 3 månader igår. :=)
    Han fick sina prutor (usch,det var inte kul) och så vägdes och mättes han. 5945 gram och 60,7 cm lång! han  växer så det knakar. :) 1 kg per månad har han gått upp!!

• Grodans mamma

ja nu mår hunden mycket bättre,och såret ser bra ut,skönt!

Han blev lite gnällig av sprurorna men ingen feber.. han sov längre på natten,skönt! han brukar äta var 4:e timme,men han åt kl 21q,somnade kl23 och vakande inte förrän 04.30. :)
    tydligen får de flesta ingen feber av denna spruta.. vår bvc-sköterska tog hjälp av den andra sköterskan på bvc och så stackde samtidigt i varsitt ben.

• Grodans mamma
    Mamma8412 skrev 2011-05-18 13:31:07 följande:
    Usch ja kommer nog fan fara mer illa än lilltjejen.De e ju precis som att de en själv dem sticker :( 

haha ja men om dem sover längre så kanske man borde ge dem en sån en gång om dan haha 
    haha sjysst. :=)
Svar på tråden Inga Gravida i Sörmland ?