Inlägg från: Mamma8412 |Visa alla inlägg
  • Mamma8412

Inga Gravida i Sörmland ?

JohannaWislander skrev 2011-01-23 19:44:10 följande:
    Åh vad mysigt med små liv som kommt till världen och snart blir de fler hoppas vi Hur har helgen varit? Äntligen sitter jag i soffan efter en hel helg nere på jobbet, och nu börjar de kännas i både fötteer och rygg:-S Inte bra jag som planerar att jobba för fullt hela april ut! DIZZY hur många dagar har du gått över nu? Kram kram
    Nu svarar ja på inlägget även om de inte va riktat till mig haha Glad

Men här har helgen varit bra,sambon har varit ledig så vi har passat på o haft lite mys med god mat o skoj
    Vi kladdade med en mag avgjutning i  gips i lördagskväll så de stänkte över hela köksgolvet o på bänkar o ja överallt men vi fick ett gott skratt iaf men man fick ju en smärre chock när ja fick av mig gipset och fick se hur stor magen är hahaha 

Du får ta och unna dig ett skönt bad med tända ljus & en bra tidning nu när du har jobbat hela helgen Skrattande 
  • Mamma8412
    JohannaWislander skrev 2011-01-23 20:59:46 följande:
    haha :) Kul o veta vad alla har haft för sig :) Åh vad mysigt att få lite myspys tid tillsammans! Hahaha gud vad roligt med en magavgjutning, de vill jag också göra :D Vart får man tag i grejor till de ?

Vad ska ni göra med "magen", ska den upp på väggen eller hur har ni tänkt? Om du bara visste hur mycket jag längtar efter ett varmt bad men vi flyttade nyss och då valde vi mellan badkar eller balkong och så klart valde jag balkong :P Jätte mysigt nu på vintern :P INTE hahaha.  
    Hahahaha jaaa de va jätteskoj att göra en sån faktiskt och lättare än man tror att det ska vara,Ja tyckte de såg krångligt ut men de va lätt som en plätt Glad

Man kan ju köpa Färdiga avgjutningskit på nätet men dem är lite dyrare  samt att + frakten så kostar de ju ännu mer  

så mitt råd är att Springa in på Apoteket
    och fråga efter Gipsbindor  dem har dem bakom disk  den förpackningen kostade 109Kronor och det är 6 Stycken rullar på 2 Meter så det är ganska mycke och det räcker med en sån kartong Glad o resultatet blev kanon :)   

Ja ja såg ett inlägg här på FL om att en tjej gjort en lampa av hennes avgjutning så de tänkte ja me göra faktiskt och sätta upp brevid spjälsängen   Skrattande Lånade bilden från hennes tråd    Ser riktigt mysigt ut faktiskt 

Awww Gråter ja skulle aldrig klara mig utan varken Balkong eller badkar fy så jobbigt,, Badkar äger på vintern och balkong äger på sommaren :)    

• Mamma8412
    JohannaWislander skrev 2011-01-23 21:19:24 följande:
    Haha de låter riktigt spännande :) Gud vilken mysig idé :D Skit häftigt, en sån vill jag också göra :) hihi. Dock tror jag att jag ska vänta några veckor så man ser att de är en bebismaga jag avgjuter och onte några extra kilon sen i julas :D HAHAHA 

Åhh fuskis har ni både balkong och badkar :P haha 
    Hhahahahaha :)    Vilken vecka är du i ? :)  

Jaaa fan som sagt skulle aldrig överleva utan det ena eller det andra  Glad 
  • Mamma8412

Åh då har du ju mindre än halva tiden kvar va skönt :) 

Skrattande   Du kan ju göra en avgjutning nu o en senare i graviditeten Skrattande    Läste på en sida på nätet att man kunde göra en sån var 6:e vecka om man känner för de   de hade ja velat göra men tyvär så hade man ju inte en tanke på de förens nu i slutet ju haha

• Mamma8412
    Grodans mamma skrev 2011-01-24 00:26:41 följande:

Imorgon ska vi på föräldragrupp för 2:a gången.. då skulle vi titta på förlossningsfilm och sen prata förlossning,smärtlindrig och sånt. kan bli intressant..

Har någon av er haft Lotta i k-holm som BM?

Efter föräldragruppen drar vi till Norrköping och hämtar våran vagn!!!!!!!!!!!!! :=)

Åhh va roligt :) 
  • Mamma8412
    DiZZY skrev 2011-01-24 03:32:40 följande:
    Nu har jag gått över fem dagar men nu är det på g!! :D Vakna kl 02 av sjuhelsikens mensvärk!!  aj aj aj aj.
    hade glömt bort hur det kändes....
    Måste kännas härligt nu då :) du får höra av dig när du har tid och ork så vi får höra hur de gick och så

kramGlad 
  • Mamma8412
    Grodans mamma skrev 2011-01-24 19:48:23 följande:
    åh lycka till nu!!!!!!!
    Mamma8412 skrev 2011-01-24 13:50:08 följande:
    Åhh va roligt :) 
    ja den är så fin! :)
    :)    
  • Mamma8412
    Grodans mamma skrev 2011-01-25 10:22:21 följande:
    Jaha.. idag är det 37 dagar kvar till BF enligt familjeliv. :) inte långt kvar nu!!

finns det risk att bebisen kommer tidigare om man känner huvudet ligga långt ner? alltså om man känner utanpå...
    De finns nog alltid en risk för att Bebben kommer tidigare än väntat :)

men just om man känner den långt ner. vet jag faktiskt inte, 

Men 37 dagar e inte långt inte tiden går så j*vla fort Glad 
  • Mamma8412
    Grodans mamma skrev 2011-01-24 00:26:41 följande:

Imorgon ska vi på föräldragrupp för 2:a gången.. då skulle vi titta på förlossningsfilm och sen prata förlossning,smärtlindrig och sånt. kan bli intressant..

Har någon av er haft Lotta i k-holm som BM?

Efter föräldragruppen drar vi till Norrköping och hämtar våran vagn!!!!!!!!!!!!! :=)

Heter hon anncharlotta eller nått sånt ? 
  • Mamma8412
    Grodans mamma skrev 2011-01-25 14:46:10 följande:
    japp,hon heter Ann-charlotte om jag inte minns helt fel. Runt 40 kanske,ljust hår,typ page, smal.

ja nu är det faktiskt inte så långt kvar! hoppas han kommer runt BF iaf,eller kanske någon vecka innan. :)
    Igår hämtade vi ju vagnen,så nu är det bara tjejens bb-väska som ska packas, bebiskläder är packade. :)
    Jo ja hade henne i början  av graviditeten..

hahaha ja ni e väl beräknade 1 eller 2 veckor efter oss va om ja inte minns fel Glad 

Visst va de kul att få hem den?  ja körde runt den i hela lägenheten och kollade alla funktioner osv på den så man kan de där tills de e dags Glad oo så luktar ju nya barnvagnar så gott hahahaha eller ja ja tycker de i af ja har fått nån dille på gummi doft under grav hahaha

Ja ja har inte heller fått tummen ur o fixa klart bb väskan  
Svar på tråden Inga Gravida i Sörmland ?