Inlägg från: Carisma95 |Visa alla inlägg
  • Carisma95

8 år mellan syskonen

Har själv inte gjort så, men är "resultatet" av att mina föräldrar gjorde så. Min bror föddes 8 år efter mig och det funkade väldigt bra. Klart att vi aldrig LEKTE så mycket tillsammans, pga åldersskillnaden, men det var aldrig någon avundsjuka heller.

Det viktiga är att inte "glömma" bort eller ställa för höga krav på storasyskonet. Att han får egentid med er också. Det kommer säkert gå jättebra.

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Carisma95
    mia1980 skrev 2011-01-14 10:18:38 följande:
    Nej, glömma bort finns inte på kartan ens, jag har redan funderat på roliga saker som grabben ska få göra själv med antingen mig eller pappan.
    Då var du inte anvundsjuk på din lillebror när han kom och tog tid från dig? Att du liksom hade fått all uppmärksamhet från föräldrarna innan och sen kom någon och snodde hälften av det... Lite sånt som jag är lite orolig för, men jag tror det går bra ändå.
    Nej, jag var t.ex. jättestolt över att få hjälpa till med vissa saker. Jag kände mig "stor" och duktig (Men det får naturligtvis inte gå till överdrift).
    Jag tror det går bra bara man, som du själv skriver, ger det äldre syskonet egentid och förklarar hur det faktiskt ligger till (att den lille måste få ta lite tid). Vid 8 år förstår man ju ganska mycket. Lycka till!
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
Svar på tråden 8 år mellan syskonen