• Finesse

vilken bil till två bakåtvända stolar???

Som jag skrev i den andra tråden så är nog Ford Mondeo eller Citroen C5 störst inuti.. eller nån Mercedes bil kanske.. 

Vi har en 9-5:a och kommer att försöka tränga in två stolar.. det funkar med babyskydd å en stol iaf.. men det SKA funka med två stolar oxå. .det har jag bestämt.. bebisen behöver inget benutrymme från början så den får sitta trångt.. sen måste vi nog byta bil om barnen ska kunna sitta bakåtvända till över 5 års åldern.. då behövs benutrymmet. 

Ebba 071228, bebis bf 110216
  • Finesse
    Pihl skrev 2011-01-13 10:55:00 följande:
    tack för tipsen:) Ska in o kolla det ni skrivit:) vill ju gärna ha en bil som funkar hela tiden de ska sitta bakåtvända dvs ett par år till. Sonen är tre så två år till iaf beror ju vad han kommer väga men 25 kilo vill man ju att han ska sitta tills. bebisen kommer ju inte behöva benutrymme nu men när den e två o Oscar fem så krävs det ju lite plats... usch svårt o tråkigt detta med bilar! vill bara ha gott om plats!!
    Vi har samma ålder då.. dottern är 3 å bebis kommer om 5 veckor lite drygt.. 
  • Finesse
    Lantani skrev 2011-01-17 06:22:13 följande:
    Hur har ni placerat builstolarna och vilka stolar har ni?

Jag säga också skoda octavia. En fram och en bak kommer vi ha nu när lillan ska flytta till vanlig stol!
    Man kan inte ha två i baksätet då? Jag vill ju inte ha nån fram... helst..
  • Finesse
    gladsessa skrev 2011-01-17 10:39:25 följande:
    vi har visserligen bara en bakåtvänd bilbarnstol i dagsläget, men vi väntar våran 2 så vi har bytt bil för inte länge sen. Vi skaffade oss en saab 9-3 sportkombi, från början var vi mest inne på en 9-5, men 9-3 är så mycket snyggare, och jag tror faktiskt att de går med 2 bakåtvända stolar.
    Innan saaben så har vi haft en BMW 323 som familjebil, det var trångt vill jag lova ;)
    För oss blir det trångt med två bilbarnstolar i en 9-5:a så jag kan tänka mig att det blir ännu värre med en 9-3:a med tanke på att man bör ha barnen bakåtvända så länge som mjöligt så tar jag heller en praktisk bil än en snygg..
  • Finesse
    gladsessa skrev 2011-01-18 19:57:34 följande:
    Du får göra precis som du vill, men gör dig inte lustig!
    Både jag och min man är bilintresserade och tycker att designen inte är viktigast, men det är helt klart trevligt att åka i en bil man gillar.
    Men det är ju tur att varken du eller din man har ett sådant intresse då.
    Vi har inga större problem att få plats i en 9-3, jag är ledsen om ni inte ens får plast i en 9-5, men det gäller ju knappast alla!
    Det var ju du själv som skrev att ni valde den pga snyggheten.. jag anser inte att 9-3:an är praktisk.. inte om man ska ha barn sittandes bakåtvända så länge som möjligt.. 
Svar på tråden vilken bil till två bakåtvända stolar???