• Pihl

vilken bil till två bakåtvända stolar???

hej! Har insett idag att vår ford focus inte ens rymmer en bakåtvänd bilstol (britax MT) o babyskydd bakom varandra o ska de sitta bak kan jag nätt o jämt köra bilen. Så vi trodde vi hade ett par månader på oss att hitta en större när båda ska ha stora bakåtvända stolar men ikke!!! Så nu undrar jag vad ni andra har för bilar som är i vår sits?? vill helst ha stora barnet bak bakom passargerarsätet o lilla bebisen fram, kan kanske tänka mig att båda åker bak sen men helst en fram o en där bak så vi kan vara varsin vuxen fram o bak.. så bilen ska ju vara lång så de kan åka bakåtvänt länge länge! Några förslag? har läst om mondeon att de ska vara stora men tittade på en toyota avensis idag o de har ju kortare motorhuv  än forden men det gör ju inget för det e ju platsen i bilen man är ute efter! Hoppas på några bra förslag av andra!! Tack tack:)

• Svar på tråden vilken bil till två bakåtvända stolar???
  • Pihl

tack för tipsen:) Ska in o kolla det ni skrivit:) vill ju gärna ha en bil som funkar hela tiden de ska sitta bakåtvända dvs ett par år till. Sonen är tre så två år till iaf beror ju vad han kommer väga men 25 kilo vill man ju att han ska sitta tills. bebisen kommer ju inte behöva benutrymme nu men när den e två o Oscar fem så krävs det ju lite plats... usch svårt o tråkigt detta med bilar! vill bara ha gott om plats!!

• Pihl

Oscar blir tre i mars o vi har bf 10 feb:) så ganska lika ju:) saaben e fin, får kanske mäta innuti.. annars lutar det nog åt mondeon om vi får in stolarna idag sen!

Svar på tråden vilken bil till två bakåtvända stolar???