Inlägg från: Anna Paulita |Visa alla inlägg
  • Anna Paulita

Behöver råd. Dotter född v 29+5

Tessia83 skrev 2011-01-12 00:45:11 följande:
    För en vecka sedan föddes vår dotter lite väl tidigt. Det är helt underbart och kan ju inte klaga för hon är ju världens sötaste och mysigaste. Nu undrar jag bara, hur får man allt att gå ihop? Hemmet förfaller, jag hinner knappt äta, träffa människor och pumpa mjölk var tredje timme. Har en man som är underbar och är med mig på sjukhuset hela tiden så vi kan avlösa varandra (vi har henne på bröstet hela dagarna för närhetens skull) Nu kommer ju min man antagligen att behöva jobba igen om en vecka (behöver pengar) Vill bara ha lite råd och inblick hur det kan se ut, ser ingen rutin som det är nu. Mest förvirrad. Men glad :)

Tacksam för lite svar :)
    Jag håller med de tidigare skribenterna, hemmet får förfalla. Även om det är jobbigt har du inget val, prio ett är att vara med er dotter och städa har du ett helt liv på dig att göra. Vänner och kompisar lika så, de är inte de viktiga just nu.

Sedan måste ju ju så klart äta, den tiden måste du ta dig annars kommer ammningen bli besvärlig i längden och det är ju jättebra att du fått i gång den totts att hon är så tidigt född.

Har ni vänner, släkt och familj som kan hjälpa med mat, kanske lite städning hemma ect?

Jag tror din man får ta vab eller i och med att den lilla ligger på sjukhus. Min dotter låg inlagd lite i början och då tog jag FP och jag har för mig att han fick ta vab. Men det kanske inte spelar någon roll, han måste kanske jobba ändå.

Lycka till och grattis!
Svar på tråden Behöver råd. Dotter född v 29+5