• Linalins

Hur ont gör Äggplock?

Hej!

Ger mig in i tråden då det var den jag själv fastnade på dagarna innan jag skulle göra äggplock.

jag googlade allt möjligt angående just äggplock, hade enorm oro och ångest inför detta. jag hittade alla möjliga trådar om hur ont och obehagligt detta var. Alla har såklart en egen upplevelse som stämmer för dom.

jag vill dela med mig av min upplevelse vilket var att det inte alls gjorde så ont, självklart ingen trevlig upplevelse i sig men jag blev förvånad över att det inte gjorde ont efter allt jag läst. jag kom dit med min sambo, vi bytte om till dom
    där härliga kläderna, jag grät och var orolig, jag fick lugnande och satt sköterskan satt intravenöst. När det sedan var min tur fick jag veta att det fanns 15 ägg att ta ut, jag fick lite morfin och det stack lite när jag fick bedövning men det var 5 sekunders smärta/stick som sedan gick över. Personalen var superfina och visade allt på tvn bredvid, det var över på ca 10-15 minuter.  

jag upplevde att det gjorde ondare dagarna efter då äggstockarna var lite ur balans, det spände, magen blev svullen och jag kunde inte gå långt. Jag hade ynnesten att jobba hemma flera  dagar efter och det är jag glad för. Så det är något jag rekommenderar om man kan. 

Med detta sagt, upplevelsen är olika för alla men det kommer att gå bra för dig !

Svar på tråden Hur ont gör Äggplock?