• PiOmiO

Hur ont gör Äggplock?

Mytime85 skrev 2014-09-14 12:20:13 följande:

Såg att någon "valt" att bli sövd under äggplocket, får man göra de? Isf e ju de ett vääääldigt bra alternativ. Speciellt när man är som ja "livrädd för allt" såsom nålar, smärta o blod, att svimma osv.

Krävs de nåt speciellt för att få bli sövd?

Ja har blivit sövd en gång tidigare pga gynikologiska ingrepp och ska göra de igen om några veckor. Båda ggrna för att ja inte vill ha några nålar i underlivet.

Sover man känner man inget och efteråt finns smärtlindring både i lindrigare form och i morfin. Utifrån behov.

Alltid en risk med att bli sövd såklart men vore ändå underbart o veta att de e ett alternativ?

som du säger är det alltid en risk med sövning. De är väldigt generösa med de och ännu mer smärtlindring utomlands har jag lagt märket till. Efteråt är det en möjligtvis två diklofenak och sedan alvdeon som gäller inget morfinpreparat.

men jag bad om en rogivade/lugnande tablett innan inte för att jag var så orolig men mest för att jag vet att effekten av olika läkemedel kan förstärka varandra och att om min kropp är avslappnad så spänner man sig inte lika mycket vilket innebär mindre ont! Lycka till!
    Life is not fair; get used to it.
Svar på tråden Hur ont gör Äggplock?