• Thuleslapper

Hur ont gör Äggplock?

Heavenly skrev 2011-01-10 15:22:10 följande:
    Hej! Gjorde också korta metoden o var super nervös för äggplock!! Ska jag vara ärlig så kommer jag inte ihåg så jättemycket från själva äggplocket var så pass groggy, de är ganska frikostiga med morfinen Tungan ute
    Efteråt kändes det som rätt stark mensvärk man e öm och svullen ett par dagar men det går över. Vilket sjukhus går du på? Jag går på Huddinge sjukhus.
    Har gjort ett färskförsök utan resultat ett fet 2 månader senare blev gravid men fick ma i 18e veckan. Nu e jag igång igen och fick tillbaka ett litet embryo idag så nu e d bara att hålla tummar och tår.
    Lycka till!!!
    kram
    Håller tummarna för att det går vägen denna gång

TS: Jag är ganska smärtkänslig och höll på "att dö av smärta" när jag gjorde Echovist-undersökningen så jag kände nog som du gör.... nervös och rädd som attan för att det ska kännas likadant
    Försök att räkna med att det känns för det gör det men tack vare stesolid+alvedon+morfin så klarar man av smärtan bra.
    Min läkare skulle sätta lokalbedövningen på 4 ställen i slidan, jag kände endast av de 2 första sticken
    När han sedan började punktera / suga ur äggen så kändes det lite lite...

Lycka till nu när det är dags
    Kram
Svar på tråden Hur ont gör Äggplock?