• vilms07

Köpa hus i Stockholm, men var??

Hej!

Jag och min sambo funderar på att flytta till Sthlm och vill då köpa hus helst. Men var ska man köpa?
    Vi är inte rika och har väl tänkt oss ett hus/radhus i 3-3,5 miljonerklassen (inte mer iaf).

Var kan man hitta ett hus i den klassen i ett ok område? Gärna barnvänligt med grönområden och inte för långt utanför stan. Och gärna med bra kommunikationer till stan, buss, t-bana.

Ni som bor i trevliga områden i Stockholm, var bor ni? 

Otroligt tacksam för svar och tankar!
    Trevlig kväll! 

• Svar på tråden Köpa hus i Stockholm, men var??
  • Sunset

Finns inte såna billiga hus i Sthlm. Du får satsa lite längre bort, typ Vallentuna, Södertälje, Vällingby? Beror ju på vilken sida du föredrar! Glad

• skanka

Du kan säkert hitta i Vallentuna, Åkersberga med lite tur i Täby. Då är dte nog lättast i Täby kyrkby.  Du kan även hitta i Kungsängen, Bro,.  Söder om stan har jag inte så stor kolla på. Men jag tycker att Norrort är trevliga områden.

• Tecken

Hur långt från stan är "inte för långt från stan"? Tullinge är ett trevligt område på södra sidan, men där räcker inte 3,5miljoner tyvärr.

Är det bara hus ni kan tänka er? Inte radhus?

• Tecken

Ja, just det: Var ska ni arbeta någonstans?

• Micalela

På södra sidan ( som är finaste;)) kommer man inte så där super långt på 3,5milj. Speciellt inte om du vill ha tunnelbana. Jag bor i Nacka - dvs ingen tunnelbana, men då slipper man ju även drägget. Buss är bäst och man är inne i stan på 10 minuter med bil!

micalela.blogg.se 

• vilms07

Radhus går absolut bra också. Och med Stockholm menar jag inte närförorter bara men att man kan ta sig in till stan med pendeltåg, buss, t-bana. Södertälje är för långt bort tex.

Micalela skrev 2011-01-09 19:49:44 följande:
    På södra sidan ( som är finaste;)) kommer man inte så där super långt på 3,5milj. Speciellt inte om du vill ha tunnelbana. Jag bor i Nacka - dvs ingen tunnelbana, men då slipper man ju även drägget. Buss är bäst och man är inne i stan på 10 minuter med bil!

micalela.blogg.se 
     Jag skulle vilja veta lite mer detaljerade områden egentligen, var i Nacka tex? Eller är alla områden trevliga där?
  • KMJ

Bor själv i Sollentuna och kan helt klart rekomendera denna sidan om stan efter som den norra sidan om stan är helt klar att före dra

Här där vi bor i trakterna kring tegelhagen, edsviken, fågelsången är det jätte fint med mycket natur, edsviken med stränder och bara 13 min med pendeltåget från helenelund som är vår närmsta station. Det blir svårt att hitta ett hus i den prisklassen, men radhus finns att få tag på. Viby och norrviken kan jag också rekomendera men ligger lite längre från stan.

• vilms07
    KMJ skrev 2011-01-09 20:12:17 följande:
    Bor själv i Sollentuna och kan helt klart rekomendera denna sidan om stan efter som den norra sidan om stan är helt klar att före dra

Här där vi bor i trakterna kring tegelhagen, edsviken, fågelsången är det jätte fint med mycket natur, edsviken med stränder och bara 13 min med pendeltåget från helenelund som är vår närmsta station. Det blir svårt att hitta ett hus i den prisklassen, men radhus finns att få tag på. Viby och norrviken kan jag också rekomendera men ligger lite längre från stan.
    bra tips, tack. Ska genast kolla!
  • JPT

Är uppvuxen i Tullinge och kan varmt rekommendera det. Det är lugnt och väldigt barnvänligt och man är snabbt inne i stan med pendeln. Föredrar absolut de södra delarna av Stockholm, men det handlar troligen (som flera andra sagt) vad man är van vid. 

Frågan är ju bara hur långt man kommer på tre miljoner, precis som "Tecken" sa.  

• J o a n n a

Jag är en söderortsperson och skulle jag flytta till hus så är det
    Älvsjö:  riktigt bra kommunikationer, busslinjer til de flesta söderorter och köpcentrum, pendel 6 min till stan, grönområde inom promneadavstånd, badplats/sjö inom gångavstånd osv. (men då blir det ett litet hur för 3,5 miljoner)
    Nacka: Bra busstrafik med många linjer ca 15 min utanför stan/slussen. Fina grönområden, bra köpcentrum/galleria.

Svar på tråden Köpa hus i Stockholm, men var??