• Ninninn

Någon som gjort IVF efter upprepade missfall??

Hej!

Fick mitt 4 ma i juni och har nu försökt bli gravid igen i 6 månader men inget plus!
    Ska gå hos Lennart Blomqvist nästa gång och vara med i hans studie.

Finns det någon som gjort IVF och fått den hjälpen av sjukvården?? va jag förstår så är det mycket säkrare att göra de eftersom dom plockar ut friska ägg, våran utredning visade ingenting men nått måste ju hända för de e fasen inte normalt att få 4 missfall...

Efter de 3 missfallet gjorde vi en utredning på Sahlgrenska, kan man kanske ha förtur för att göra IVF med den bakgrunden man har, har ju trotts allt försökt få barn i över 2 år nu.

• Svar på tråden Någon som gjort IVF efter upprepade missfall??
  • Ninninn
    Softish skrev 2011-07-02 12:47:51 följande:
    vad jag har förstått så är det ingen väntetid på att göra ivf.. det kn vara 2 års väntetid om ni ska använda eggdonnation eller spermiedonnation men om ni ska använda era egna så ingen väntetid.

sen att ni försökt i 2 år är jätte jobbigt med det finns folk som kämpat i massa mer år så det finns inget sätt som går fort tyvär. de finns alltid andra sätt att få barn oxå som tex jag och min man vi håller på med en adoption. jag har fått 9 missfall och ett utomkvedshavandeskap och tänkte testa ivf efter att vi fått hem vårat barn som vi håller på att adoptera:)

jag vet föresten att man kan få kompliterande sprutor under ivf behandling som gör att kroppen håller kvar det bättre... men boka ett möte med någon läkare så får du alla svar
    lycka till:)

Fick vårt 6:e missfall i måndags!! de blir ingen ivf för oss eftersom vi är lyckligt lottade som blir gravida på egen väg, vi kämpar för att behålla fostren men de går ju som sagt inte bra.

vet att de finns tusentals människor där ute som har de värre men man vet aldrig hur många missfall man stannar på innan man får de efterlängtade barnet!

Svar på tråden Någon som gjort IVF efter upprepade missfall??