Inlägg från: Anonym (ensam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ensam)

Jag är socialt handikappad ibland...

Jag närmar mig 40 strecket, har barn, är ensamstående (jag tog steget att jag och pappan till mina barn separerade). Jag vill inte bo med en man-trivs att bo ensam med mina barn.

NU till mitt problem, JAG KAN INTE HANTERA FLERA SOCIALA SITUATIONER.

Jag har bara ett par vänner, den ena är i samma sits som jag, och jag lyckas inte får fler vänner-ändå anser många att jag är trevlig vid första kontakten, och jag ger ett intryck av att vara glad och framåt, men om det blir så att jag träffar dessa människor igen så låser det sig, jag vet inte vad jag ska prata om.

Och det blir inget mer-det blir sällan att jag ens kommer i närheten att få vänner, men ibland.

För några månader sedan blev jag bjuden hem till en varm och trevlig barnfamilj. Mamman och jag hade pratat och skrattat tillsammans flera gånger-när jag kommer dit så blir jag stel och det blir lite pinsamt-trots det blev jag bjuden på en fest hos denna familj, men går inte dit för att jag tycke det känns jobbigt med många nya människor.

Jag är blyg i vissa situationer, när det är många människor, eller när jag ska träffa någon ansikte mot ansikte.Men jag kan utan problem gå på anställningintervjuer, och får ofta de arbeten jag söker.

Men jag är social och vill ha vänner-jag trivs inte att leva så här.

Problemet är att detta problem att inte ha vänner har hållt på i fyra generationer, med mig-så jag har alltså inte fått mycket till social träning när jag var barn.

Mina barn har inte heller vänner och de närmar sig skolåldern-jag vill bryta generationer av ensamhet men mina barn, men hur?

Detta är en sorg, en stor sorg, speciellt när jag ser att mina barn verkar gå samma väg till mötes.

När mina barn blivit större har jag varit så glad för att de ser bra ut, den ena är vacker, men det har inte hjälpt, också flickor ibland på förskolan kastar sig över min son för att han är så söt och vill pussa honom.

Vad ska jag göra? Hur gör man?

HJÄLP

• Svar på tråden Jag är socialt handikappad ibland...
  • Anonym (ensam)

Det piggar upp bara av att få svar-samtidigt så känner jag att jag är dålig  på att ta tag i saker och verkligen försöka att göra något åt min situation-jag gör nästan inget för att få vänner, jag borde iallafall anstränga mig gå kurser el dyl.

Jag har satt ut en annons i tidningen, och fick några svar, men det blev inget med det heller.

Jag funderar på att gå en kurs, kanske en språk kurs och försöka samtala med människor där, men jag vet att det är jobbigt när jag kommer dit.

• Anonym (ensam)

Jag behandlar människor väl, så som jag själv vill bli behandlad, men det fungerar ju inte heller.

• Anonym (ensam)
    Anonym (simona) skrev 2011-01-07 23:03:37 följande:
    ja men om du vänder på det, behandlar dig själv så som du behandlar andra. gör du det?
    Det var en bra frågeställning. Gör jag det? Nej, det gör jag inte. Jag tar tex inte hand om mig själv, äter för mycket och är överviktig, tränar inte fast jag vill och behöver det, går inga utbildningar eller kurser fast jag önskar det-så jag tar inte hand om mig-kan det vara så att männsikor upplever mig som....slaffsig, utan mål?
    Jag är ju inte slaffsig i den bemärkelsen, ren, ok klädd, men har dålig karaktär.
Svar på tråden Jag är socialt handikappad ibland...