Inlägg från: Anonym (Periodare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Periodare)

Jag är socialt handikappad ibland...

Hej,
    Känner lite igen mig i det du skriver. Men jag är nog mer av en periodare.....de perioder jag är pigg är jag väldigt social o så men sen får jag mindre energi o blir då mer osocial. Såhär har jag nog varit mest hela mitt vuxna liv och har inte orkat skaffa mig o hålla kontakt med "nya" vänner! Jag har ett par riktigt goda vänner sedan barndomen som jag känner att jag nöjer mig med. Men ibland träffar jag på personer som skulle vara trevliga att ha som vänner.

Även jag är utåt sett ganska glad o social, har bara haft väldigt sociala jobb! Jag har inga problem att träffa nya människor men.....när jag sedan måste träffa dom igen känner jag nån slags ångest o jag "låser" mig! Detta har blivit något bättre med åren o iom att jag blivit mamma......orkar helt enkelt inte oroa mig för vad andra tycker om mig! Men som du tänker jag nu mer på barnen o att de borde ha en mer social mamma.

Ja, det finns säkert nån särskild psykologisk benämning för sådant här beteende. Men du är iaf inte ensam! 

Har tyvärr inte nåt bra tips för hur just du ska göra.....vet bara att jag själv ibland måste tvinga mig till vissa sociala sammanhang med mina egna barn, fast jag själv inte har nån lust! 

Svar på tråden Jag är socialt handikappad ibland...