Ni med kaniner som bor inne!
Ni som har kaniner inomhus och som får skutta omkring fritt; tuggar dom på sladdar? Och finns det nåt man kan göra för att få dom att sluta med det beteendet?
Ni som har kaniner inomhus och som får skutta omkring fritt; tuggar dom på sladdar? Och finns det nåt man kan göra för att få dom att sluta med det beteendet?
Vår kaninkille har tuggat sönder alla sladdar i vardagsrummet, till och med sladdarna mellan dvd spelaren coh högtalarna :) Tur att vi nästan aldrig använder den, min man har inte ens märkt det ännu :) Jag har förstått att det är ganska vanligt och nu bor min kanin ute tillsammans med sin syster, vi köpte henne då killen var 4 månader och hade blivit kastrerad och dom har varit bästa vänner från första dagen. Så dom har ju sällskap av varandra men jag önskar ändå att dom kunde bo inne hos oss på vintern så jag skulle få umgås mera med dom. Pga sladd-tuggandet vågar jag inte låta dom flytta in. Men om det kan vara så att dom växer ifrån beteendet som ojvad det blåsers kanin gjorde så skulle det ju vara bra.
ja kaninen åt lite på sladdarna, men hon slutade av sig själv när hon blev lite större. Annars finns det ju sån där kräm och spray man kan he på.
Citron, peppar, ättika kanske också kan fungera.