Hjälp!
Jag är hemma med min son som fyller tre om ett par veckor. Vi provade dagisi ett par veckor i höstas och sen dess är hela vår värld uppochner. Min son VÄGRAR att någon annan tröstar, torkar, byter, nattar, med honom och han kontrollerar allt jag gör. Han kan få raseriutbrott i timmar för att min man ger honom nappen och inte jag. " mamma ska mamma ska" Om jag ska åka någonstans om så bara för att handla bryter han ihop totalt.
Vissa saker ser jag själv att jag är med och bidrar till. Men den senaste tiden har vi börjat ta fajterna med honom och då framförallt hans pappa.
Han är oehört oförskämd om någon annan tilltalar honom än jag. Ex om han ligger i soffan och läser en bok och hans pappa eller annan släkting kommer in och frågar vad han gör så skriker han "gå bort!!!!"
Vi skäller, vi låter honom vara på hans rum , vi tjatar om hur man uppför sig, vi pratar pedagogiskt, vi leker rolllekar, vi upprepar allting. Inget är låt-gå.
Vi vill förändra detta sättet så milt som möjligt, dvs inte lämna bort honom en hel dag eller hel natt cold turkey till hans farmor eller mormor (som han har nära relationer till)
Men jag håller på att gå under, och min man lider av att aldrig få ett "hej pappa" han tilltalar honom t o m vid namn. Så fort min man kommer in på frukost skriker vår son och springer till mig. Det låter ju som att min man är hemsk mot honom, det är han inte. Han är världesn mjukaste pappa och det har ju inte alltid varit såhär utan det är sen dagis i oktober.
JAG BEHÖVER TIPS OCH HJÄLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!