• blåbär02

Känner ni av ägglossningen?

Jag och min sambo har äntligen börjat försöka bli med barn =)

Har däremot en fråga angående ägglossningen.
    Känner ni alla av när ni har det?

Jag känner ingenting, kan det betyda problem..??

Har en vän som inte heller känner av det men hon har två fina barn.

• Svar på tråden Känner ni av ägglossningen?
  • Nickan10

jag känner tydligt av min ägglossning...nu för tiden. Innan jag fick barn kände jag inget alls.

• GulTussilago

Japp, brukar få kortvarig kramp i magen. När jag blev mer insatt i det hela lade jag märke till sekretförändringarna också

Men har man regelbunden mens kan man ju lätt räkna ut när ägglossningen borde inträffa (14 dagar innan mens för de allra flesta), även om man inte känner av sin ägglossning,

I annat fall finns ju äl-tester

• Bengalen

Just detta frågade jag min akupunktör om idag. Han sa att det bästa är om man inte känner av ägglossningen. Jag beklagade mig nämligen att jag inte hade känt något nu senast så du kan vara alldeles lugn TS.

• Sol09

Jag känner jättetydligt när jag har ÄL, det gör ont! Har varit till stor hjälp för mig.

• SötFlöt
    Nickan10 skrev 2011-01-05 21:19:34 följande:
    jag känner tydligt av min ägglossning...nu för tiden. Innan jag fick barn kände jag inget alls.
    samma här, kom efter min graviditet
    ★☆°♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 090305 & Lillkrabat 110409 ♥¸.?°´¯) ♥☆°★
  • Pimpinellan

Märks tydligt på flytningarna plus det faktum att jag blir mycket större där inne. Samlag när jag inte har äl går knappt!

• Sparvöga

Jag kände ingenting av min ägglossning förut, men efter att jag fött barn känner jag (precis som Nickan10 och Faedra) av den väldigt tydligt.
    Jag tror doch att det är rätt vanligt att inte känna av sin ägglossning, det är nog inget att oroa sig för!
    Lycka till!

• sandra  1986

Jag har som ni som fått barn.. Väldigt ont vid ägglossning, så ont att jag inte ens kan gå normalt :( innan barnen kände jag inte alls av den, men nu är smärtan olidlig.. Alltid i högra äggstocken och smärtan vandrar bak i ryggen.. Önskar jag inte kände nånting :(

• EEJ

Jag kände knappt något innan jag fick barn, men nu.... Jag har så ont att jag ibland tror att blindtarmen spruckigt. Det är på varannan sida så jag känner tydligt från vilken äggstock som ägget släppt.

När får ni ont? Jag får ont ca en dag efter äl.

• Fialottis
    EEJ skrev 2011-12-30 14:34:43 följande:
    Jag kände knappt något innan jag fick barn, men nu.... Jag har så ont att jag ibland tror att blindtarmen spruckigt. Det är på varannan sida så jag känner tydligt från vilken äggstock som ägget släppt.

När får ni ont? Jag får ont ca en dag efter äl.

Samma här, sista ÄL innan grav hade jag dessutom mer ont än någonsin. Visar sig att jag bär på tvillingar.. Kan det vara så att jag hade så ont för att jag släppte två ägg ;)
  • Jmaj
    Fialottis skrev 2011-12-30 14:38:28 följande:
    Samma här, sista ÄL innan grav hade jag dessutom mer ont än någonsin. Visar sig att jag bär på tvillingar.. Kan det vara så att jag hade så ont för att jag släppte två ägg ;)

Är ni kvar här? Jag chansar :) Fialottis, jag har aldrig kännt min ÄL förr men igår under sex fick jag ont i höger äggstock och det håller i sig idag med. Snart ett dygn. Känns som träningsvärk eller molnvärk. Rätt svag men ändå ingenting jag kännt förr. Kan jag alltså vara befruktad? Eller är tror du bara att jag kanske från och med nu, rätt som det är, börjar känna min ÄL? Tacksam för svar.
  • majsan1980

Jag känner av min ägglossning fast har aldrig fått barn. Kände inget innan jag började känna efter i kroppen. Får lite molande värk (fast inte jätteont) lite mer flytningar. 

TS: det är vanligt att man inte känner av sin ägglossning så var inte orolig. Som de andra säger om du har regelbunden mens så har du troligtvis ägglossning 14 dagar efter din senaste mens första dag. Jag provade att köpa ägglossningsstickor men de verkar inte fungera på mig. Fick ju aldrig utslag(har något oregelbunden mens). Men kanske varierar från kvinna till kvinna Vi försöker också bli gravida nu, första försöket denna månad.
    Lycka till!

• majsan1980
    Jmaj skrev 2012-05-30 21:11:10 följande:

Är ni kvar här? Jag chansar :) Fialottis, jag har aldrig kännt min ÄL förr men igår under sex fick jag ont i höger äggstock och det håller i sig idag med. Snart ett dygn. Känns som träningsvärk eller molnvärk. Rätt svag men ändå ingenting jag kännt förr. Kan jag alltså vara befruktad? Eller är tror du bara att jag kanske från och med nu, rätt som det är, börjar känna min ÄL? Tacksam för svar.
    Det är rätt intressant. Jag brukar som sagt känna ägglossning men denna gång kände jag mer än vanligt och jag misstänker att jag kan ha blivit befruktad då. Har aldrig känt så förut. Det återstår att se om någon vecka. Har fortfarande lite molande värk men vi får se.
  • lilsis

Jag känner mycket tydligt, så jag vet vilken sida det släpper ifrån och när. Stämmer med äl-stickor också. Ska bli spännande att se om det är någon skillnad nu efter ett X.

Svar på tråden Känner ni av ägglossningen?