Hade en sån dålig dag idag..jag skulle åka in till kalmar för lite shopping med min yngsta och en kompis då vi skulle bara via sjukhuset för att hon skulle göra en gyn undersökning,,Allt kom tillbaka..alla gångar alla hissar alla avdelningar där man varit..kom att tänka på all personal som jag verkligen inte känner något för eftersom jag blivit bahandlad som jag blivit,,dvs ingen sympati och empati,,påpekar det igen dom va verkligen kallhjärtade och det bryr jag mig inte om att säga här på FL ifall nån kollar för att jag förstår att man inte kan sätta sig in personligt i patienten för djupt då är det väl svårt att kunna släppa det utanför jobbet(vem vet,men det är väl det dom behöver),,men sen finns det dom som verkligen bryr sig fast dom inte behöver,,kom på tanke idag när vi vad på gynmottagningen,,efter att allt hänt och att jag tydligen hade något kvar av en av de två moderkakorna kvar i mig som levde så var jag där för check kanske 6 ggr efter,,jag hade bett om att få mina journaler pgv att jag ville kolla dom,,kände att nåt inte stämde..
Gabriel och Gabriella som vi tänkt som namn för våra bebisar stod nu på pappret som jag höll i knät om att dom blev födda och dödsförklarade den 21nov,,jag satt i stolen för att ytterligare blodprov för att kolla ifall mitt hcg hade gått ner..
Jag bröt fullständigt ihop,,sjöterskan som skulle göra detta test hette gabriella,,helt otroligt vad är oddsen på det,,jag förklarade varför jag bröt ihop och hon sa hon hade hört talats om det pgv att det är inte ett sånt stort sjukhus,,men sättet hon sa det på och att hon fortsatte fråga mig hur jag hade det och att det måste va så jobbigt av att det va så utdraget av allt detta med fick mig till att bara vilja krama henne,,varför fanns det inte en sån person som henne när jag behövde det som mest,,varför va jag bara omringad av människor som bara gjorde sitt jobb,,,
fatta att jusst innan förlossningen startade och jag hade så ont av värkar och allt det andra psykiska som jag var förtvivlad åt så gav dom mig 2 olika sprutor en i benet och en i skinkan,,vad det va vet jag inte var nästan helt borta av att situationen gjorde mig så,,(förresten så står det inte ens i mina journaler vad det va jag fick) men i alla fall jag låg och skakade och sa snälla inget hjälper det gör så ont nånting e fel..
Då säger den ena sköterskan...DET VERKAR VÄL INTE VAD NÅT SOM HJÄLPER I DAG,,hur fa... kan man säga så till en människa som mår dåligt är ledsen är förtvivlad är så sårbar för precis allt eftersom jag visste vad som va på G,,jag skulle behöva föda fram mina små söta utan att få ha dom kvar..och då får jag en sån kommentar,,hmm..
Idag va jag på sjukhuset men ändå kände mig rätt stark hade nån sagt till mig samma sak idag hade jag ju verkligen snäst ifrån och sagt just det,,vem är du att säga så till mig,,lägg dig här själv och känn hur jag känner hur jag mår,,
Men det skulle jag aldrig vågat i alla fall,,ville bara åka därifrån..
Det blev ju inte bättre sen när jag kom hem och skulle rensa min garderob för att det behövdes,,då jag hittade mina gravid kläder från förra graviditeterna plus mina 2 tröjor det stog BEBISAR på som jag beställt 3 veckor innan,,ville bara få dom tillbaka så dom kunde få en andra chans och jag med..
en andra chans så skulle jag göra allt annorlunda på nåt sätt..
ahh,,fy,, vill inte gräva ner mig i dåliga tankar men ibland är jag rädd för mig själv när jag gråter och blir så deprimerad och samtidigt så rädd när det kan gå ett helt samtal med min kompis utan att jag gråter..jag är rädd att jag har förlorat mig själv och att jag kanske är så stark ibland att jag förträngeer det som hänt,,vill jag glömma eller vill jag inte känna..hur kommer det sig att jag gråter när jag är själv men kan prata om dom när jag har folk ikring mig..
Vissa dagar vill man bara ha ogjorda och bara somna om och vakna en annan dag..
Jag lider med alla här inne och alla era berättelser,,alla har vi olika men ändå så lika..
Kramar till er alla,,hoppas vi tar oss igenom denna sorg och vänder det till fina minnen istället,,för det är ju igentligen va det är...Fina underbara små änglar som vi förhoppningsvis kommer att få träffa,,hålla om igen en gång till..