Missfall av tvillingar
Jag förstår dig ts..men inte helt ändå..
Detta hände för ca 2år sedan då jag hade min sista graviditet. Vilket kändes som en cirkus av att bara vara gravid igen efter vi förlorat vår lilla pojke då han var 7månader liten..
Så i min sista graviditet fick jag som du en blödning från ingenstans, allt hopp försvann!
Vi åkte in och dom gjorde en supersnabb koll och sa att ett hjärta tickade på men att det var stor risk att det var ett pågående missfall och att vi helt enkelt fick avvakta och se hur det skulle bli.
Det slutade blöda och allt hopp kom tillbaka!
Natten därpå vaknade jag av att sängen var dränkt i blod, koagel och en grym smärta!
Mådde sååå dåligt! Och hade sååå ont!
men eftersom det kom större koagel så var vi ju helt säkra på att det var slutet..
Behöver jag tillägga att vi var hos svärföräldrarna i deras stuga ute på vischan i höga kusten under semesterperiod?!
Dvs det gick inte att få en ambulans på lääänge dit. så det blev någon form av sjuktaxi, dom hade en bår i taxibussen, skumpigt och jävligt på vägarna och det gjorde ont som tusan, tårarna rann oavbrutet och jag var så yr..
Åter igen på sjukhuset där, så hittade dom ett hjärta som tickade!!!
Trodde knappt mina ögon! Blev så paff!
Men som dom sagt innan så var det antagligen ett pågående missfall.
Blev inlagd och då på kvinnokliniken ihoplaget med bb avdelningen eftersom det var semestertiderna och dom drog in avdelningar/platser..
kändes ju superroligt att vara där med alla lyckliga föräldrar o bebisar.
endel som frågade om vad jag fått osv.. ehh nej ingen just denna gången är gravid i v14 och ev blir det missfall.............suck.............
Sen fick jag grundliga undersökningar osv osv och blödningarna slutade och ett hjärta tickade på.
Läkarna konstaterade att det rört sig om en tvillingggraviditet vart det ena fostrets dött och kroppen stötte ut det. Så det var en 2äggsgraviditet, och det gjorde att denna klarade sig. ännu menade dom.
Hade lite småblödningar i ett antal veckor efter...
....och idag är Jolina 15månader och alldeles underbar!
Ibland tänker vi ju på att hon kunde ha haft ett tvillingsyskon...
Ser att du är gravid igen och vill önska dig all lycka med graviditeten! :) Kram!