Inlägg från: mum27 |Visa alla inlägg
  • mum27

Missfall av tvillingar

Hej
    Jag beklagar er stora förlust. Din ihstoria liknar kusligt mycket min. Gravid i v 12 och på nyårsnatten började jag mitt under middagen blöda rejält. Upp på akuten där det konstaterades att det var två levade foster. Har sedan dess blött mer eller mindre. Jag har panik för att det ska gå galet hela tiden. Svårt för omgivningen att förstå. 
    För dem är två tolv veckors foster ingenting.
    Fick du någon förklaring till vad det var som blödde? Jag har blött under flera av mina grav men inte så här mycket...
    Tungt att inte veta hur det går...
    Många kramar och håller tummarna för att det ska lyckas igen.  /J

• mum27

Hemskt att alla här har drabbats. Trodde knappt sånt här hände efter v 12 ska ju missfallsrisken minska?

Jag blev chockad när jag fick höra att  jag bar på två på naturlig väg. Trodde aldrig det skulle hända. Fick inte heller höra någon info om att det är större risk för missfall då man bär två. Det är hemskt att leva mellan hopp och förtvivlan att inte veta hur det går ,hoppas men troligen förlora dem.
    Jag jobbar som sjuksköterska  och tycker att jag blivit nonchalant bemött. Återbesök, eller cyklokapron för att stoppa blödningen och frikostigt med ultraljud borde väl vara en rättighet ?
    Har ni andra fått höra om att riskerna med att vänta tvillingar är större ? Jo komplikationer i slutet men inte blödningar osv... 
    Känns lite som om jag går mot det oundvikliga. Har iof fått behandling mot min uvi men det blöder än.
    Många kramar till er som förlorat era älskade efterlängtade små liv... 

Svar på tråden Missfall av tvillingar