Inlägg från: Korsriddaren |Visa alla inlägg
  • Korsriddaren

Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)

carnitas01 skrev 2011-08-02 21:13:53 följande:
    Tycker inte du ska ens komma nära att vara såpass kunnig som han är i nått område för huvudtaget.
    Dr Kungen har inte diskuterat speciellt mycket kring det medicinska och CB heller för den delen.

Och att du ska glänsa i hans kunnighet är tyvärr tragiskt se dig göra.
    Just pga du visat att du inte kan ett skit om ämnet.

Sen när det kommer till medicinsk kunskap och cannabis, så kan jag lugnt säga att han är en novis i området.
    Var itne länge sedan han påstod att det fanns NOLL medicinsk användning av cannabis.
    Nu har han sträckt sig till viss smärtlindring.
    Och pratar han med sin kollegor som skriver ut cannabis medicin idag i SE, så skulle hans kunskaper i ämnet antagligen överstiga mina om cCB som medicin.

Dock är han inte där än.
    Jag bedömer hans medicinska kunskap i ämnet som ljusår ifrån er andras. Han har en utbildning som bekräftar detta, det har troligtvis inte ni.
  • Korsriddaren
    carnitas01 skrev 2011-08-02 21:17:05 följande:
    "Empiriker eller Empirist är en person som menar att endast det som bevisats erfarenhetsmässigt kan betraktas som tillförlitligt."
    Detta ord använs för såna som vill säga att just det upplever är en universal sanning, och att du kommer med fakta som säger annat är betydelselöst.
    Som Neblina gör, använder sin erfarenhet som fakta.
    Just det, VETENSKAPLIG erfarenhet!!!
  • Korsriddaren
    carnitas01 skrev 2011-08-02 21:21:41 följande:
    Pratet kring cannabis har förändrats radikalt mot för 2år sedan.
    Och givetvis en gissning, men varför kan vi skönja så många "debatter" i TV för som vi nu gjort?
    Sen är itne debatt rätt ord, men båda sidor har fått säga några meningar i alla fall.

Sen har Ju vår folkhälso minister maria larsson själv sagt att vi behöver 50miljoner för ändra folks lättare attityd om cannabis.
    Just för den har gått kraftigt åt att "CB det är la inget".
    Dessa 50millar säger att jag har rätt om detta.
    Nu ser jag inte mycket på TV, det kanske förklarar att jag inte uppmärksammat en enda "debatt" av det här slaget.
  • Korsriddaren
    carnitas01 skrev 2011-08-02 21:36:12 följande:
    Detta sätt att använda ordet är vanligt när folk presenterar sina egna upplevda som sanning för alla.
    Och Neblin använder det som fakta, fattar du inte ens en sådan enkel sak.
    Att det är vanligt gör det inte mindre fel. Vi som har forskat och passerat akademisk grundnivå tycker att det är viktigt att hålla isär begreppen. Det var därför jag poängterade det.
  • Korsriddaren
    carnitas01 skrev 2011-08-02 21:36:31 följande:
    Nu vet du och vart det barkar åt.
    Med tanke på vad du skrivit hittills idag, så litar jag nog även fortsättningsvis mer på dagspressen.
  • Korsriddaren
    carnitas01 skrev 2011-08-02 21:42:20 följande:
    hans medicinska kunskaper är säkert jätte höga, men inte om cannabis där är han fortfarande en novis.
    upprepar efter som det inte fastnade innan, är att han för ett tag sedan inte såg någon medicinsk användning av CB.
    Till att du att det finns begränsad medicinsk användning mot smärta.
    men vi har redan Svenska läkare som skriver ut cannabis medicin som ser medicinen som mycket effektiv.

Du försöker gnida dig på honom och tro du får en uns trovärdighet från honom.
    Dömt att misslyckas just pga du saknar helt kunskaper i ämnet och bara kommer med ordmärkerier och flosker.
    Och inget konkret ALLS om varför det ska vara fortsatt förbjudet, eller vad som är farligt med CB.

Tycker du ska läsa upp dig lite om ämnet, så kanske du kan föra egen talan lite bättre än nu, nu blir det mest komiskt.
    Lite som om jag skulle berätta för Dr Kungen hur man ska diagnosera sjukdomar, det skulle bli lika komiskt.
    Jag tycker nog att du får öva upp din läsförståelse lite grand. Tråden handlar inte om det du skriver, utan om man tycker att det är ok att röka CB. Att jag håller med Dr Kungen är väl alldeles självklart! Jag håller ju med om allt han skriver. Du och dina två kompisar är själva som ekon av varandra och jag kan tillstå att jag flera gånger i den här diskussionen undrat om ni är samma person som loggar in med olika användare, fast sen har jag ju sett hur stor skillnad det är i förmåga att uttrycka åsikterna och då har jag förstått att det dessvärre handlar om tre drogliberaler istället för bara en.
  • Korsriddaren
    carnitas01 skrev 2011-08-02 21:47:57 följande:
    Om där du hämtar din information, så förstår jag att du är så ute och seglar och har NOLL KOLL i ämnet
    Nej, för din trovärdighet är så klart större än dagspressens! Haha!
  • Korsriddaren
    carnitas01 skrev 2011-08-02 21:47:00 följande:
    Språk utvecklas och används inte alltid som det är tänkt från början.
    Detta uttryck är nått som används flitigt när folk beskriver sin erfarenhet som något absolut fakta för alla.
    Jag har en kandidatexamen i språk, så jag tror inte att du behöver försöka lära mig något i ämnet. Tack ändå för den naiva omtanken.
  • Korsriddaren
    carnitas01 skrev 2011-08-02 21:53:43 följande:
    Och ändå agerar så okunnig om hur ofta det används på EXAKT det sättet som jag har använt det och senare beskrivit.

Frågan hur man kan ha en sådan examen i språk och helt missat detta, VARFÖR?
    Jag har inte missat hur okunskapen breder ut sig. Det legitimerar inte den felaktiga användningen. Ett fel blir nämligen inte mindre för att det drabbar många... precis som med drogmissbruk och nyttjande av det du försöker glorifiera till att vara guds gåva till mänsklighten.

I övrigt tror jag inte du behöver fundera så mycket kring det ena och det andra när det gäller akademiska examina, jag har ganska bra koll på vad som gäller. 
  • Korsriddaren
    carnitas01 skrev 2011-08-02 22:00:48 följande:
    Och för att förklara det är inte så illa som det är så får man helt enkelt gå på djupet.
    Det är liksom inte en ja/nej tråd utan en tråd där man diskuterar varför det är okey eller inte.

Du liksom kommer inte med mycket argument, din antipolare kan ju en hel del mer, men inte så himla mycket om cannabis.
    Och hans förklaringar att varför man kanske inte ska ha vissa mediciner/rusmedel utanföreskrivning eller legala, är rätt välgrundande i många fall.

Men varför du försöker hamna i hans glans är ju förstårligt pga dina bristande kunskaper i ämnet.
    Men blir ju så komiskt när du förminskar dig själv till en wannabe endast.

Att säga att vi är ekon, säger inget om att vi har fel.
    Så länge du inte kommer med något som kommer våra ekon klinga betydligt längre än dina oneliners.
    Vi säger det... det finns en verklighet utanför FL också och där ekar det desto mindre..
  • Korsriddaren
    SkåneP skrev 2011-08-03 17:07:47 följande:
    Lika bra koll som du har på begreppet bevisbarhet?

Att man ta akedemiska examina utan att ens ha rudimentär koll på forskningmetodikens grunder är i sanning ett mysterium.
    Som vanligt pratar du utan att ha något som helst på fötterna. Fortsätt gärna med det, jag har redan lämnat den här tråden.
Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)