Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)

trollkarl skrev 2011-09-06 15:50:48 följande:
    den forskningen jag skrev om är inte ens i samma liga..
    så nej, det går inte att göra ett sånt uttalande.
    Jo, så länge jag är öppen med vad det grundar sig på och att det är vad jag tror på kan jag göra det.
  • Tom Araya
    trollkarl skrev 2011-09-06 15:57:31 följande:
    återigen, vad du tror och "vet" är irrelevant.
    Mmm, kanske för dig men jag har läst så mycket här som knappast är vetenskapligt bevisat men vissa väljer att tro på ändå så jag tar dina ord med ro.
  • Tom Araya
    upp yours skrev 2011-09-06 16:04:25 följande:
    Nu orkar jag inte leta studier om det men personliga erfarenheter är att alla reaktions baserade sysslor går genom taket.
    Jag har fått på huvudet för många gånger på fps och andra spel av potheads som jag i regel sopade mattan med när dom var i nykter tillstånd.
    Spel går inte att jämföra med verkliga livet på det sättet.
    Man vet spelare är benägna att ta större risker än de som tränas för samma sak i det verkliga livet.
    Ganska logiskt då spelaren inte riskerar att skadas eller dö på riktigt.
    Den ökande riskbenägenheten KAN öka framgången i det aktuelle uppdraget.
    Kemisk påverkan kan orsaka högre riskbenägenhet och därmed ge samma resultat.
    Resultatet hade troligen inte blivit detsamma om uppdraget utförts på riktigt och inte i spel.
  • Tom Araya
    upp yours skrev 2011-09-06 16:06:42 följande:
    Du sa att du har sett aggressiva potheads, jag påstår motsatsen.
    Jag påstod aldrig att CB gör folk aggressiva om det är det du menar.
    Däremot påstod jag:
    -Att brukare av CB KAN  vara aggresiva och då menar jag att det handlar om aggressiva personer och att CB inte tar det ur dem.
  • Tom Araya
    upp yours skrev 2011-09-06 16:06:42 följande:
    Rohypnol har sitt rykte att våra en bedövande våldsdrog, jag tror inte att cannabis spelar i samma liga som det laboratorie experimentet.
    Min jämförelse handlade inte om det utan att en lugnande och/eller antidepressiv effekt inte är någon slags garanti för att den påverkade inte utför våldshandlingar eller andra brott. Rohypnol är ett exempel på det.
    Jag kan tänka mig CB också används för att lungna nerverna inför en situation som kan vara psykiskt påfrestande.

Lugn KAN innebära orädd vilket i sin tur KAN innebära kall, beräknande och våldsbenägen.
  • Tom Araya
    upp yours skrev 2011-09-06 16:27:20 följande:
    Jaha? Brukare av vad som helst KAN bli aggressiva, sen får man se till substansen, dricker en aggressiv person alko så är det nästan garanterat att denna kommer ge nån på flabben eller mucka i onödan , röker en aggressiv person cannabis så är risken minimal att denna kommer vilja förstöra sitt rus för att bråka med nån.
    Det finns säkert nån enstaka heroin brukare som KAN bli aggressiv under sitt rus även om dom flesta ligger bara med en belåten leende på sina läppar i sin egen lilla eufori.
    Ja, men jag hade inte påstått detta som en mening på att CB-brukare skulle vara aggressiva eller aggressivare än alkoholbrukare utan det var ett svar på ett påstående att en CB-brukare INTE är aggresiva vilket jag vet är inte sant. Folk som gärna slåss blir inte snälla, kramgoa nallebjörnar för att de brukar CB.
  • Tom Araya
    upp yours skrev 2011-09-06 16:34:21 följande:
    Nej, det vore direkt kontraproduktivt att använda cannabis för att utföra brott, den propagandan försvan för länge sen, det var populärt att dra på för 20 år sen att man kan få för sig att oprovocerat hugga ner sin bästa vän under ruset.
    Det försvan för det helt enkelt inte stämde och inte en jävel gick på skitsnacket.
    Det var inte den effekten jag avsåg utan snarare att lugnande kan vara likställt med minskad rädsla och nervositet vilket underlättar valet att göra något farligt istället för att låta bli.
  • Tom Araya
    upp yours skrev 2011-09-06 16:42:06 följande:
    Cannabis brukare BLIR inte aggressiva, fakta.
    Nu måste jag kritisera dig för bristen i att förstå innebörden i det jag skriver.
    Jag har inte påstått att CB gör folk aggressiva däremot att CB-brukare KAN vara aggressiva precis som alla andra.
  • Tom Araya
    llitenflundra skrev 2011-09-06 16:48:48 följande:
    En som röker CB har 100% fokus på det han gör, för han inser i hans rus att han är nog ingen bra bilförare( =underskattning av sin egen förmåga).
    Och därför överförsiktig för farorna framför honom.

Mobiltelefon är ju inte det ens säkert man håller koll på vägen.
    Svårt att jämföra tyvärr.
    Överförsiktighet är inget tecken på gott och säkert körande utan snarare på att personen ifråga borde ha låtit bli att sätta sig bakom ratten helt och hållet.
  • Tom Araya
    upp yours skrev 2011-09-06 16:53:43 följande:
    Läsförståelse, jag skrev att dom inte BLIR aggressiva, cannabis har inte ett skit med aggressivitet att göra så lägg bara ner sidospåret.
    ...och jag köper inte att aggressiva personer blir snälla och kramgoa nallebjörnar för att de brukar CB.
Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)