Neblina skrev 2011-08-02 16:40:08 följande:
Nej och jag har ju heller aldrig påstått att min åsikt skulle representera "vad statistiken säger",
Ja eftersom att folk kräver statistik och bevis på min åsikt så skulle dessa bevis då vara att lämna ut personuppgifter, eftersom man anser att min åsikt inte är sann. Min åsikt som är grundad på vad jag fått erfara stämmer, de har börjat med cannabis sedan gåt över till tyngrre saker för de inte upplever samma rus. jag har inte sagt någonstans att så är fallet i alla fall, utan just i dessa fall. Därför anser jag att cannabis kan vara dörren till tyngre saker, grundat på vad jag sett.
men tyvärr ser folk inte skillnaden mellan en personlig åsikt grundat på vad man sätt och att hävda något.
Snart begär man väl statistik om varför folk ogillar färgen grön.
Var problemet uppstår är när din personliga åsikt och egna empiriska erfarenhet säger att man går vidare till tyngre droger.
Då såklart när din åsikt är det motsatta, blir det väldigt svårt att acceptera en sådan åsikt eftersom den totala verkligheten är den motsatta.
Jag förstår däremot vad du baserar din åsikt på, tyvärr så kan jag inte ta den som en sanning just pga att verklighetens statistik stöder inte din åsikt.
(Lika lite som min åsikt om att man aldrig får problem med CB, bara för alla jag känner som konsumerar CB är arbetande familjefäder/mödrar med ordnade liv och inte har det minsta problem med CB).