Inlägg från: trollkarl |Visa alla inlägg
  • trollkarl

Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)

Tom Araya skrev 2011-09-06 15:37:50 följande:
    Huvudsakligen självupplevt. Jag har i vissa fall kunnat jämföra körsättet hos samma förare i samma bil och likvärdig trafik, med och utan pratande i mobiltelefon. Föraren var helt omedveten om sitt förändrade körsätt.
    trollkarl skrev 2011-09-06 15:16:18 följande:
    sen har det kommit forskning som talar för att all annat än just bilkörning ökar risken för krock.
    oavsett GPS, mobil, smink etc..
    Ja och jag är helt övertygad om det.
    I vissa länder som exempelvis Storbritanien har man skärpt lagarna grundat på sådan forskning.
    vad du har upplevt innebär slumpfaktorn alltså inte tillförlitligt.
  • trollkarl
    Tom Araya skrev 2011-09-06 15:46:08 följande:
    Överdoserat enbart CB...nej, det tror inte jag heller.

Mord under påverkan av CB...ja, det tror jag absolut och jag skulle med stort intresse läsa den statistik för mord under påverkan som säger att INGEN, NÅGONSIN I HELA VÄRLDEN begått ett mord påverkad av enbart CB (förutom yttre påverkan). Sedan kan man ju ifrågasätta hur den kemiska påverkan påverkade själva brottet eller inte.
    enbart CB, ingen. inte med influens av CB. sen uttre påverkan är en egen faktor. men enbart CB, NEJ.
  • trollkarl
    Tom Araya skrev 2011-09-06 15:50:13 följande:
    Såsom vetenskapligt resultat forskning räcker det inte med tester i så liten omfattning nej.
    Men eftersom utfallet varit 100% åt det ena hållet och det dessutom stöds av annan forskning som du själv nämnde så räcker det för mig att ha stark tilltro till.
    den forskningen jag skrev om är inte ens i samma liga..
    så nej, det går inte att göra ett sånt uttalande.
  • trollkarl
    Tom Araya skrev 2011-09-06 15:53:46 följande:
    Jo, så länge jag är öppen med vad det grundar sig på och att det är vad jag tror på kan jag göra det.
    återigen, vad du tror och "vet" är irrelevant.
  • trollkarl
    upp yours skrev 2011-09-06 16:04:25 följande:
    Nu orkar jag inte leta studier om det men personliga erfarenheter är att alla reaktions baserade sysslor går genom taket.
    Jag har fått på huvudet för många gånger på fps och andra spel av potheads som jag i regel sopade mattan med när dom var i nykter tillstånd.
    FPS is tha shizzle ;)
    BF3 FTW ;)
  • trollkarl
    upp yours skrev 2011-09-06 16:06:42 följande:
    Du sa att du har sett aggressiva potheads, jag påstår motsatsen.

Rohypnol har sitt rykte att våra en bedövande våldsdrog, jag tror inte att cannabis spelar i samma liga som det laboratorie experimentet.
  • trollkarl
    llitenflundra skrev 2011-09-06 16:45:17 följande:
    Tänker inte läsa din blogg, nu är vi på FamiljeLiv och orkar du inte skriva här så orkar jag inte läsa där.
    har läst, o det är BS as always..
  • trollkarl

@ PE

Fast nu pratar vi CB.
    Det har du INTE sett folk gå ner sig på.

• trollkarl

@ PE

Så du har INTE sett nån gå ner sig på enbart CB alltså?
    Har du sett eller hört om nån dött på överdos av CB? Har du hört om nån som gått ner sig på CB? Har du nån evidensbaserad och säkerställd forskning på området?

Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)