Inlägg från: trollkarl |Visa alla inlägg
  • trollkarl

Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)

@ PE

En enkel förklaring till varför argumentet ditt faller knall fall med buller och bång.
    Försök och källhänvisa till Wikipedia i en avhandling.

• trollkarl

@ annabell

Enkelt. Man odlar själv.
    Studier är serverade på silverfat i debatten.
    Googla du så ser du att dina preferenser och definitioner är felaktiga.

• trollkarl

@ annabell

Som en trotsig treåring "jo det kan man" kastar du ur dig oneliners. Ska du debattera, gör det med godtagbara argument.

• trollkarl

@ annabell

Ja till skillnad från dig är jag insatt i hur forskningen ser ut, hur debatten förs, hur regelverk ser ut etc. Jag kastar inte ur mig oneliners utan för en längre debatt med tyngd. Tror du att Gateway teorin är ett faktum också? Eller att alla CB användare är "pundare" som är förlorade?

• trollkarl

@ annabell

I ditt läge hade jag grundläggande innan jag gav mig in i debatten skaffat mig tillräcklig erfarenhet, information etc. För annars riskerar man att falla likt lybiens diktator.
    Du har ju inga argument, inte sett över vad som skrivits tidigare, bemöter inte fakta etc.

• trollkarl

Droghandeln är ett av det äldsta yrkena vi har i världen. Men det visste du inte annabell? Samma med hor, tjuveri. En röd tråd, dessa frodas än..

• trollkarl

@ annabell

Inte socker, koffein, nikotin, fett, etc heller då?

• trollkarl
    bad gyal skrev 2011-09-06 13:08:06 följande:
    Jag skrev om en negativ effekt cannabis har på min blogg
    OCH?
  • trollkarl
    Tom Araya skrev 2011-09-06 15:11:20 följande:
    Jag har sett samma tendenser hos gamla och förare som pratar i mobiltelefon bakom ratten.
    Det beror knappast på att de är bättre förare utan snarare på att de känner på sig att de behöver längre reaktionstid vilket man istället skulle kunna tolka som att de faktiskt är sämre förare vilket jag är ganska säker på är fallet i just nämnda.
    Just försämrad reaktionstid är något viss forskning tytt på är en av konsekvenserna med cannabis.
    källa?

sen har det kommit forskning som talar för att all annat än just bilkörning ökar risken för krock.
    oavsett GPS, mobil, smink etc..
  • trollkarl
    Tom Araya skrev 2011-09-06 15:22:58 följande:
    Skador man orsakar sin omgivning behöver inte bero på aggressivitet.

Lugnande...ja, det låter ju bra men det hade även uppiggande, skärper sinnena, kreativitetshöjande mm också kunnat vara men dessa egenskaper har även mycket närliggande synonymer men betydligt negativare och som det lätt kan slå över till.

Rohypnol är även det lugnande och ångestdämpande.
    ingen på enbart CB har mördat nån, eller överdoserat etc..
    till skillnad från ryppar som du jämför med. sen att jämföra syntet med natur e ingen bra jämförelse..
Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)