Inlägg från: Korsriddaren |Visa alla inlägg
  • Korsriddaren

Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)

kissepissenkatt skrev 2011-08-02 12:10:45 följande:
    Folk kommer aldrig sluta så sträva efter utopi narkotikafritt samhälle leder inte till nått positivt och skadar bara.

Det sista är bullskit rakt av, det har förekommit smutsiga batchar när det kommer till båda former av cannabis, från glasbesprutat gräs till utblandad soaphasch, bägge företeelser är mycket sällsynta dock så talar det för en legalisering och kvalitetskontroll över produkterna.
    I ditt huvud talar det för en legalisering. Svenska folket vill inte ha det, därför är det olagligt.
  • Korsriddaren
    carnitas01 skrev 2011-08-02 12:16:14 följande:
    Vi människor använder droger, men vi har en lag som är skadligare än drogen i sig självt, ett hyckleri som är skrämmande att acceptera.

Man blir inte hjärnskadad av CB och tex lungcancer får man inte av CB.
    Du är gravt i matchen om CB skadlighet, eller brist på är mer rätt uttryckt.
    Tyck vad du vill om saken, men böla inte när du åker dit. Dina sista uttalanden påvisar inte någon högre utbildning gissar jag, att ni tom är så enfaldiga att ni sitter och käbblar med en läkare om "cannabisens positiva" egenskaper... ja, det är bara tragiskt.
  • Korsriddaren
    carnitas01 skrev 2011-08-02 12:17:17 följande:
    60% talar för att det är helt okey, antar bara legaliserings ivrare samlas på FAMILJELIV.
    Haha, du vet inte mycket om statistik ser jag. För det första är INTE FL representativt för samhället i stort, och för det andra är den hittills uppmätta populationen för liten för att kunna utgöra statistiskt underlag.
  • Korsriddaren
    Slats skrev 2011-08-02 12:18:05 följande:
    när skedde denna folkomröstning? Obestämd
    Sov du på samhällslektionerna? Lagar skapas inte genom folkomröstning, utan genom folkvalda politiker som företräder våra intressen. Vill ni släppa drogerna fria så rösta på det parti som delar dessa värderingar.
  • Korsriddaren
    kissepissenkatt skrev 2011-08-02 12:21:54 följande:
    Det är dom som skapar lagar som ingen följer som skapar konsekvenser. det är allmänt känt faktum att människan berusar sig, inget man kan göra åt det.
    Det fungerar inte att lagstifta mänsklig natur.
    Moraliska lagar som skadar mer än saken dom försöker förbjuda har givetvis ingen existensrätt i en modern samhälle.

Förutom det kosmetiska? Ingen.

Cannabisrökare skadar inte ens sig själva med sin rökning, det i motsatsen till riktiga förbrytare som skadar andra.
    ser ingen anledning att samhälle ska skada folk som inte ens skadar sig själva för dom väljer "fel" droger.

Jag blir inte glad när jag ser omkostnaden samhället lider av för dessa höga straff, det går ut över oss alla genom nedskärningar på känsliga områden, områden som skulle defacto kunna minimera drogproblem i motsatsen till meningslösa förbud som skapar dom.
    Jag blir heller inte glad när jag ser hederliga skattebetalande medborgare råka illa ut.
    Tack för en WOT av ickeargument.
  • Korsriddaren
    Slats skrev 2011-08-02 12:23:20 följande:
    det som är tragiskt är väl snarare en läkare som ej tagit del av de senaste vetenskapliga studierna som publicerats gällande ämnet och ändå envisas med att cannabis endast har negativa egenskaper.
    Vad vet du om det? Du har inte en aning om vad Dr Kungen tagit del av eller inte.
  • Korsriddaren
    kissepissenkatt skrev 2011-08-02 12:23:47 följande:
    Logiken talar för en legalisering.
    Att svenska folket är mycket skadat av decennier lång propaganda krigföring vet vi redan, det är dags att avskaffa en ohållbar politik och den tillhörande missinformation, tror nog dom flesta inklusive dig skulle må bra att inte överdriva cannabisens biverkningar.
    Men då får väl du och carnitas ta över Sverige genom en kupp då, för ni har varken svenska folket eller politikerna bakom er. 
  • Korsriddaren
    kissepissenkatt skrev 2011-08-02 12:25:54 följande:
    Det är knappast "våra" intressen som skyddas här utan dom kriminella ligors då marknaden ligger hos dom, vi får bara betala för kalaset och njuta av vetskapen att vi bekostar häxjakten, på oss själva :/

Vilken parti är det?
    Tack för att du svarar på din egen fråga genom din sista mening. Skrattande
Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)