Inlägg från: krank |Visa alla inlägg
  • krank

Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)

Ja det är fulständigt okey och naturligt att en människa berusar sig, vad man sedan väljer för ändamålet bör vara upp till var och en.
    Själv ser jag mer ner på hycklande idioter som ser ner på folk som använder fel droger än dom som bryter mot lagar baserade på moral och rasism.

• krank
    MymlanMy skrev 2011-02-17 21:58:21 följande:
    Cannabis är en överreklamerad och glorifierad drog. Den är dessutom så pass farlig att man kan drabbas av psykos även om man inte regelbundet använder drogen. Det enda fall där jag tycker det är försvarbart att använda cannabis är vid svår smärta, som exempelvis vid cancer,  då drogen anses ge smärtlindring och ökad aptit.
    Nopps, inga psykoser AV drogen, Den kan i sällsynta fall dra upp befintliga problem till ytan men cannabis har på inget sätt ensamrätt på den punkten, tror det är stress och traumatiska upplevelser som är den största utlösande faktorn om nått bubblar under ytan.
    Så farlig är fel ord verkligen fel ord om man ser till andra berusningsmedel som serveras fritt framför oss.
  • krank
    RockingSkåne skrev 2011-02-17 22:09:29 följande:
    Hahaha.... Har nu läst igenom hela tråden! Förvånad att det är så många som tror det är livsfarligt att testa.....

Jag är absolut ingen som glorifierar droger och droganvändande men jag har testat det ena och det andra när jag var ung och nyfiken och det har inte skadat mig! Tvärtom så vet jag nu vad det innebar och det var kul när det begav sig! US of A rocks! 
    Kan dessutom tillägga att jag inte använder droger idag och jag umgås inte med folk som drogar idag men tycker att alkoholister är ungefär lika patetiska som pundare! Ser ingen skillnad där. Beroende är beroende...

Men... nu handlade tråden om cannabis, hur fick du in pundare här?
    Annars så nej, i det fallet så är inte beroende som beroende då cannabis inte skapar en sådan medan alkohol kan döda dig ... av abstinensen
  • krank
    Kitsune skrev 2011-02-17 22:54:48 följande:
    Jag har förälder som är schizofren så skulle i så fall tänka mig att ge vissa människor som har minst en förälder med sådana psykiska sjukdomar råd till försiktighet. Jag skulle inga våga prova för den risken ändå  finns att stimulerande droger underlättar en utveckling till schizofreni med tanke att en förälder sig som har sjukdomen ökar risken med 15 %.
    ju, det kan jag instämma till, OM man nu har en sådan historik i släkten så kan det hända att cannabis kan vara en av faktorer som får det att bubbla till ytan. å andra sidan samma gäller alla andra droger, stress traumatiska händelser och så vidare, har man det i släkten så har man helt enkelt lättare att falla över gränsen.
  • krank
    RockingSkåne skrev 2011-02-18 07:56:20 följande:
    Eftersom många här verkar dra parallellen att man är en pundare bara för att man testat någon drog.
    Tycker knappast att jag har spårat ur mer än någon annan i denna tråd!
    Bara för att det finns flera idioter här som inte har en aning om vad dom snackar om betyder det inte att man måste följa kassa exempel.
    Krokig Krokofant skrev 2011-02-21 09:52:47 följande:
    Min pappa har troligen schizofreni och jag har rökt en hel del, det var inga problem.
    Du kan även röka resten av ditt liv utan att nått händer men i och med du har det i släkten så kan det gå åt skogen.
Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)