Inlägg från: Kitsune |Visa alla inlägg
  • Kitsune

Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)

Ja det är okej. Nu har jag aldrig testat men ser inte hur och varför man ska bestämma över om någon testar
    cannabis, hasch etc. eller inte. Det är upp till var och en att ta ställning för sig själv, hur man vill ha det och vad
    man är villig till. Om det varit så att man faktiskt utgick ifrån vad andra tycker och tänker så hade inte en enda människa på FL haft t.ex. sex tills dessa fått tillstånd att testa.

Everything the State says is a lie, and everything it has it has stolen.
  • Kitsune
    krank skrev 2011-02-17 22:06:43 följande:
    Nopps, inga psykoser AV drogen, Den kan i sällsynta fall dra upp befintliga problem till ytan men cannabis har på inget sätt ensamrätt på den punkten, tror det är stress och traumatiska upplevelser som är den största utlösande faktorn om nått bubblar under ytan.
    Så farlig är fel ord verkligen fel ord om man ser till andra berusningsmedel som serveras fritt framför oss.
    Jag har förälder som är schizofren så skulle i så fall tänka mig att ge vissa människor som har minst en förälder med sådana psykiska sjukdomar råd till försiktighet. Jag skulle inga våga prova för den risken ändå  finns att stimulerande droger underlättar en utveckling till schizofreni med tanke att en förälder sig som har sjukdomen ökar risken med 15 %.
  • Kitsune
    Krokig Krokofant skrev 2011-02-21 09:52:47 följande:
    Min pappa har troligen schizofreni och jag har rökt en hel del, det var inga problem.
    Lycka till, nu menar jag inte för att du röker men för att min fick det när han var 40 (paranoid). Vet inte hur du lyckas vara utan osäkerheten 100 %. Jag röker inte ens men ibland i livet har man ibland ändå kommit över tanken och undrat "om den åldern".
  • Kitsune
    Krokig Krokofant skrev 2011-02-22 08:34:31 följande:
    Tror min fick det i samma ålder eller liknande. Vad vet jag, jag började röka när jag var en bit över 20, då är hjärnan rätt färdigutvecklad.

Dessutom tycker jag inte heller det finns en direkt koppling mellan schizofreni och cannabis. Jfr USA där cannabisbruket formligen exploderade efter 50-talet, men schizofrenifrekvensen är samma om inte lägre.
    Ja, det har du rätt i studierna har fått kritik för att de inte kunnat påvisa just vad som är orsak eller verkan; om utvecklingen till schizofreni hos dessa var på grund av cannabis eller om cannabisanvändning kom in i bilden på grund av schizofreni. Vem vet kanske i framtiden kommer det att finnas bättre forskning men visst, annars är det upp till var och en att gå efter sin egen känsla, sin egen självuppfattning. = )
Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)