Benzaiten skrev 2011-11-16 18:55:44 följande:
det är en skillnad på hasch o marijuana. Marijuana är ok tycker jag, alkohol är skadligare och skapar mer problem än hasch. Det var nån som sa att om vi avskaffade alkohol o införde marijuana istället så skulle våldsbrotten minska o snacksförsäljningen skjuta i höjden haha... marijuana blir man glad, uppåt o fnissig av. Fler som klickar o blir aggressiva o våldsamma av alkohol.
Hasch är däremot en helt annan sak då det är helt andra kemiska substanser som är farligare o skadligare än i marijuanan. Hasch är jag emot precis som andra tunga droger.
jag röker inte själv... jag blir inte erbjuden o jag söker inte efter det heller. Även fast det är extremt vanligt så har jag liksom bara smakat ett par bloss av någons joint o det har jag inte känt nåt av. Hasch däremot provade jag i gymnasiet när jag var i Frankrike på utbyte. Alla rökte på där, helt pk, de kunde gå iväg på lunchrasten o dra en joint eller röka på hemma. Men hasch var totalt meningslöst tycker jag... bara nedåt, orka ingenting, växte fast där man satt - helt tung i kroppen, törstig o introvert typ... haschpsykos lär ju inte heller vara så kul...nä då verkar folk ha trevligare av marijuana som är mer uppåt. De marijuanapårökta som jag har träffat har bara vart glada, trevliga, softa o kreativa o sugna på chips eller semlor.
alkohol däremot... verkligen inte alla som blir glada av det...
Hasch och marijuana innehåller exakt samma "kemiska substanser"
Marijuana är blomman på cannabisplantan. Den är täckt av trichomer som innehåller thc.
Hasch är kåda (trichomer) som man har utvunnit ur blommorna och sedan blandat med torkade växtdelar för att göra den mer lätthanterlig.
Att man kan få annorlunda rus beror på att haschet eller marijuanan kan komma ifrån olika cannabissorter.
Angående haschpsykos så är det extremt överdrivet. Den formuleringen finns bara i Sverige och är en del av den svenska antidrogpropagandan.