Inlägg från: delirium |Visa alla inlägg
  • delirium

Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)

Cloudy skrev 2011-01-05 19:58:22 följande:

Är det okej att testa att lägga sig och ta en tupplur på motorvägen?

Nä.

dålig jämförelse.. 

Ja det tycker jag är okej, är öppen för nya upplevelser och erfarenheter. 
  • delirium
    Profeten skrev 2011-01-06 02:23:59 följande:
    Beror mer på hur man deffinerar pundare misstänker jag.

Någon som brukar/missbrukar = Pundare.

Men igen, Nej.

Jag tycker inte det är okey o testa, att vara nyfiken är inget giltigt skäl o bryta emot lagen.

varför inte då? det påverkar ju bara dig själv, jag tycker inte lagar ska bestämma vad man ska få göra med sin egen kropp.. iockmed att riskerna med cb är relativt små så ja, jag tycker det är OK att testa. 
  • delirium
    Louella skrev 2011-01-10 09:40:00 följande:
    Ja, att testa är okej. Sen gillar jag inte att umgås med folk som röker på ofta, men det är en annan femma.
    som anders och måns säger; "Folk som röker hasch tycker själva att de har väldigt roligt... Men de är inte så roliga att umgås med" Flört
  • delirium
    Shaw skrev 2011-01-15 17:46:55 följande:
    Håller med.

Speciellt när personen i fråga har suttit och berättat en väldigt osammanhängande historia i 10 minuter och helt plötsligt blir blank ansiktet. "Vad är det?" säger man och personen säger: "Jag har glömt vad jag skulle berätta..."

Drömmer
    hahah ja det känns igen
    min idé av "fest" är ju iaf inte att sitta i en soffa och titta på tv i fem timmar och sen trycka i sig en hamburgare.. . 
  • delirium
    Shaw skrev 2011-01-15 19:00:20 följande:
    Haha nä, kanske inte fest - men kanske ett roligt tidsfördriv. Om inte annat blir ju hamburgaren (eller vad man nu vill trycka i sig) så god att man nästan blir religiös.
    jo det kan vara trevligt men vissa tar det där överstyr, tycker jag ;) 
  • delirium
    HelenaMaria skrev 2011-01-16 10:16:59 följande:
    Nej, fast man "festar" väl inte när man röker eller?
    Enligt vissa puffare är det så.. Det är lite trist tycker jag. Har endel bekanta som inte vill gå på vissa fester eftersom det inte är okej att röka där.. För dem kretsar det mer eller mindre runt cannabis, de verkar inte kunna ha roligt utan att vara pårökta. 
    Det är väl inget farligt med det egentligen, men kanske inte så jätteroligt sällskap alla gånger 
  • delirium

men vadå "okej.."? okej för vem? man avgör väl själv vad man vill stoppa i sin egna kropp? Sen är ju marijuana en väldigt harmlös drog så ... 

• delirium
    Smulan87 skrev 2011-02-22 08:37:31 följande:
    orkar inte läsa igenom tråden.

Men NEJ jag tycker inte det är OKEJ att testa KNARK oavsett i vilken form det än är.
    VARFÖR ska man testa sån skit för? tycker det är så sjukt att de är så många som anser
    det är okej asså..
    Egentligen är det dumt att testa droger överhuvudtaget(nikotin, alkohol mm).. Alla går inte efter vad lagen säger är OK 
  • delirium
    Krokig Krokofant skrev 2011-02-22 10:18:22 följande:
    Ja, vet du vad anledningen till varför cannabis är olagligt?

Är allt som är olagligt automatiskt rätt?

För inte så länge sedan var ju abort olagligt, var det rätt också enligt dig?

Samtidigt som många kvinnor fick skador pga illegala aborter och barns värde i samhället var mycket lägre.
    Glöm inte att man alltid ska lyssna på vad "storebror" säger, lagens ordning kan aldrig ha fel! Det kan vara farligt att tänka själv. 
Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)