Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)
Ont, vad som är okey och inte är upp till var och en att avgöra.
Är det okej att testa att lägga sig och ta en tupplur på motorvägen?
Nä.
Du menar att det kan förekomma dom som inte kan hantera cannabis?
Så är det givetvis och det är inget unikt nån drog, det kommer alltid finnas dom som blir kära i känslan och sätter den ovanför den gråa vardagen.
Skillnaden här är att cannabis är en lätt drog med övergående biverkningar i motsatsen till dom flesta andra droger som verkligen skadar vid missbruk.
Nån avtändning finns inte, men det är inte alkohol som hamnar i top, det är heroin som anses vara den ”farligaste” drogen även om alkohol inte ligger långt efter.
En myt har du avklarat, gatewayteorin, nu svänger du in på en annan myt och det är haschpsykoser.
Kan stilla din oro med att bägge är lika verklighetsfrånvarande
Jaså du har så pass låg syn på dig själv, jag däremot anser mig själv vara en fri människa med all rätt att bestämma vad jag får och inte får göra med mig själv.
Ser mig inte som en slav där ägaren bestämmer över innehålet av min kropp.
Aktiva ämnen i blodet innebär påverkan, så du blandar nog ihop olika frågor, det är nog ingen som förespråkar att man ska berusa sig på jobbet.
Ingen arbetsgivare har nån rätt att avskeda en på grund av drogbruk, visserligen skillnad på yrke och yrke men jag antar att alla arbetsgivare måste erbjuda alternativa lösningar framför uppsägning.
Pundare är amfetaminmissbrukare, påstår du nått annat så vet du helt enkelt inte vad du snackar om.
Jag vet att du hycklar, jag har hittentils inte stött på en människa som inte bryter mot nån lag och eller inte brukar nån rusgivande substans.
Lever den här tråden än?
Ja det är lika ok som det var för 8 månader sen jag svarade på frågan först.
De som använder CB och även andra droger anser sig väl sällan som missbrukare?
Har en kompis som en gång om året tar en vit månad bara för att visa att han inte är alkoholist.
sedan dricker han varje helg under 11 månader...
har hört alla skadar som CB kan ge, att det sitter kvar länge i hjärnan och kan ge personlighetsstörningar.
och de som är för säger att CB ger inga skador...man blir förvirrad