Inlägg från: Nachea |Visa alla inlägg
  • Nachea

Kemi, Matte, Engelska, Fysik, Biologi, Hela gymnasiet på hermods

Jag ska oxå läsa etik och livsfrågor...  Vi kanske kan hjälpas åt om det behövs..  För ibland får jag skriv torka =)  Hur långt har du kommit i etik och livsfrågor?

• Nachea
    Livaro skrev 2011-01-28 09:42:21 följande:
    @Nachea

Jag har läst den så du kan fråga på vad du vill. Fick ett mvg i betyg blev så stolt!  ;)
    Vad satsar du på? är det en meritpoängskurs för dig?
    oki =) jag satasar på ett vg..  Läser denna kurs pga att jag måste ha merit poäng.. Ska ju läsa på högskola om nått år =)  Vad duktig du måste va som får mvg =) jag ska starta på uppdrag 1 som ska vara klart den 16 de lite stressigt eftersom att jag kunde först logga in i måndags förra veckan 
  • Nachea
    Livaro skrev 2011-02-02 20:18:35 följande:
    Är det läkarutbilningen du ska söka till? Det är mitt mål iallafall men det är så långt dit känns det som.

Du kommer att få mvg ganska säkert tror jag. Det handlar om att du kan diskutera vad etik o moral är för ngt o skillnaden. Man ska alltid utgå från vårdtagaren... det är dom du alltid ska fokusera på.

Lycka till.. :)
    Tack.. jo jag hoppas på bra betyg.  men det jag inte e så bra på är artt formulera svaren rätt.. men tänkte börja med det första uppdraget imorgon..  så om jag behöver hjälp kommer jag maila dej =) jag ska söka till pedagog för förskolan.. men syon ville att jag skulle ta kursen.. så jag gjorde det.. men den verkar vara intressant =)
  • Nachea
    Livaro skrev 2011-02-02 20:38:47 följande:
    Den är lätt och jag kommer att hjälpa dig. Du kommer förhoppningsvis få mvg vilket jag tror. Det är en bra kurs o du kommer att lära dig utav den mkt. Så maila om du fastnar.

Själv har jag hängt mig över att kemin ligger över som ett lock! Är så himla trött på att plugga distans. Skulle vara skönt om man träffade ngn som oxå pluggade exakt samma ämnen o hade samma mål liksom. Då skulle man kunna hjälpas åt...
    jo förstår dej.. jag läser psykologi a oxå.. men är det är ju alltid lättar om man e fler som pluggar samma o kan hjälpas åt.. är kemi svårt?? hade ju de på högstadiet men det e ju inte som på gymnasiet..  Vad ska du utbilda dej till?? 
  • Nachea
    Livaro skrev 2011-02-02 21:33:48 följande:
    Kemin är skitsvår, men jag är nog mer trött på det mesta just nu. Det går upp o ner  ibland men just nu har jag en ner-period.  Jag vill ju läsa till läkare. Men samtidigt som det verkar bra så är det så himla långt kvar. Vet inte hur ja ska gå tillväga.

Just nu försöker jag hitta en serie som gick på tv4 tror jag, Om läkarstudenter typ...känner du igen den?
    oki jo jag e oxå inne i en sån period.. vi ska ha historieprov på komvux imorgon o vi hittar inte alla svaren..  men alla frågor på instuderingsuppgifterna är ju inte alltid med på proven så man får hoppas att dom inte är med.. Läser du bara på distans eller på komvux oxå?? Men är inte det längesen dom var.. har för mej att jag har sett nått sånt för länge sen men är inte helt 100% säker..  men har du kollat på tv4 play?
  • Nachea
    Livaro skrev 2011-02-02 22:33:59 följande:
    Oj hur många ämnen läser du? Låter som många! Jag tar bara distans och det är inte lika roligt som jag trodde. Den sociala biten fattas stort. Skulle sååå gärna redan söka till hösten och då kanske man kommer in får en nystart! Önskar det av hela mitt liv! Vore toppen om man kunde träffa ngn som vill hjälpa en extra som en personlig tränare fast personlig lärare snarare!  Har matte, fysik kvar. Inte lite o bita i! Obestämd
    Usch låter inget vidare.. jag läser Matte A,  engelska A, .Historia A, Drama  och svenska B på komvux.. på distans har jag bara psykologi a  och etik och livsfrågor..  Jo det e alltid lättare att plugga på skolan änn på distans.. Matte och fysik är väl ganska svåra ämnen..  Behöver hjälp me 2 frågor men skickar de på mail här på familjeliv.. 
Svar på tråden Kemi, Matte, Engelska, Fysik, Biologi, Hela gymnasiet på hermods