Anonym skrev 2011-03-09 22:54:16 följande:
Fick en väldigt mystisk doft/stank i underivet efter sex med min nuvarande man, i början av vår relation alltså . Testade mig och det var Mycoplasma genitalium som försvann efter behandling men llite mysko doft fanns kvar, behandlades sedan för BV och blev helt bra.... Bara på STD/STI som man tar prover på mycoplasma genitalium tror jag...inget som andra tror är speciellt vanligt men det har visat sig att 3 av 10 st som kommer till STD för klamydiaprovtagning har Mycoplasma men inte klamydia.
Intressant!
Men trist att det inte verkar tas på lika stort allvar trots att så många ändå verkar ha problem med Mycoplasma och det är lika smittsamt som Klamydia.Vad hade du för symptom på Myco, om du minns?
Jag var till läkaren idag med misstänkt BV (efter att ha "läst på lite" här och på Google). Berättade för honom om mina missfärgade och illaluktande flytningar (jag är verkligen inte kräsen för lukter men det här luktar fan lik ibland, hemskt!) och han sa att det med största sannolikhet var BV. Ingen gynundersökning behövdes sa han, men jag fick utskrivet Zidoval som jag ska hämta ut senare i em.
Efter att ha lusläst den här tråden blev jag lite förkrossad när jag insåg att det kan ha att göra med ens partner, att det kan bero på kombinationen av våra kroppsvätskor, om han sprutar i mig eller om jag bara helt enkelt inte "tål" honom. När jag tänker efter så dök problemet upp första gången efter att han sprutat i mig och är det det "enda" problemet så är det väl inte lika med världens undergång, men om jag inte tål HONOM?! Fan, då går jag under! :( Vi träffades för ett halvår sen och han är min stora kärlek, på riktigt, det har jag aldrig ens sagt om nån annan jag varit tillsammans med! Faaan! :(
Jag är helt grön på det här området, jag har aldrig nånsin under mina 30 år haft ett enda problem med mitt underliv förrän nu. Då har jag ändå haft en del sexpartners (25 st, ca 20 oskyddade).
HOPPAS verkligen att detta bara beror på att vi varit lite slarviga med att hålla reda på fingrar och diverse andra organ när vi växlat mellan anal och muff.
Blir jag inte bättre efter den här Zidoval-kuren skulle jag komma tillbaka för gynundersökning sa han och då tänker jag begära att få testas för Myco! Han nämnde inte ens det idag trots att vi pratade om könssjukdomar. Hänger inte med på förkortningarna, vad betyder STD/STI?