• Anonym

Bakteriell vaginos

Undvika sex? Det hade jag inte ens en tanke på, kondom. Gällande alkohol så kan man få hjärtklappning av infon jag fick, ingen garanti men verkade vara rätt vanligt. Jag drack alkohol i slutet av kuren och klarade mig. Inget jag skulle rekommendera, att jag valde så berodde på att jag inte druckit på 1½ år och inte ha rnågon plan på att dricka generellt men just då fanns orsak till det.

Jag har skiten igen och ska bege mig till läkare men lite för trött för att ge mig dit. Kan min partner smitta mig (så jag har det, han får det, jag botar mig, får det igen...) 

• Anonym

BV är som ni vet bakterier som har hamnat snett.  Oftast från stjärten och blandats med safterna längre fram. Har killen varit och nallat lite utanför stjärten och sen in i musen så kan det vara kört. Jag tror att om man som par inte riktigt klaffar med ph värdet så blir det helt galet.

Har själv haft det i omgångar och denna lukt va något jag aldrig upplevt. Fy fan ! Tanken på att låta en man komma nära mina troser-NOT. Han hade nog kännt det på lukten om inte annat. Fick en dunderkur hos min läkare.

Jag har inte haft det på över 10 år (peppar,peppar).  Jag har inte bytt ob märke eller på något sätt ändrat  mina vanor inom sexbiten.

• Anonym
    Banob skrev 2011-01-16 12:43:33 följande:
    Kom att tänka på en sak. Tror ni att slidan kan vänja sig vid dessa bakterier efter ett tag?
    Alltså att den anpassar sig eller vad man ska säga?
    Sen undrar jag också om ni tror att det kan ha betydelse om man har sex med
    svenska eller utländska killar. Det var nämligen efter jag haft med en utländsk kille
    som jag fick BV och de kanske har en annorlunda bakteriekultur som inte matchar min slida? Eller?
    Vad har ni för erfarenheter?
      Fick en väldigt mystisk doft/stank i underivet efter sex med min nuvarande man,  i början av vår relation alltså . Testade mig och det var Mycoplasma genitalium som försvann efter behandling men llite mysko doft fanns kvar, behandlades sedan för BV och blev helt bra.... Bara på STD/STI som man tar prover på mycoplasma genitalium tror jag...inget som andra tror är speciellt vanligt men det har visat sig att 3 av 10 st som kommer till STD för klamydiaprovtagning har Mycoplasma men inte klamydia.
  • Anonym
    pappe jonthe skrev 2011-01-16 22:52:02 följande:
    När unge 2 är producerad så vet jag iallafall en som ska åka till holland och plugga/klippa,superlimma igen mitt system. Inte En jävla chans att min älskade sambo ska gå på sånt jäkla skräp som p-piller, plåster stavar sprutor eller vafan som helst igen.
    Ja men inte behöver man åka till holland för att göra det...det görs ju i sverige oxå!!!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-03-09 22:54:16 följande:
      Fick en väldigt mystisk doft/stank i underivet efter sex med min nuvarande man,  i början av vår relation alltså . Testade mig och det var Mycoplasma genitalium som försvann efter behandling men llite mysko doft fanns kvar, behandlades sedan för BV och blev helt bra.... Bara på STD/STI som man tar prover på mycoplasma genitalium tror jag...inget som andra tror är speciellt vanligt men det har visat sig att 3 av 10 st som kommer till STD för klamydiaprovtagning har Mycoplasma men inte klamydia.
    Intressant!
    Men trist att det inte verkar tas på lika stort allvar trots att så många ändå verkar ha problem med Mycoplasma och det är lika smittsamt som Klamydia.Vad hade du för symptom på Myco, om du minns?

Jag var till läkaren idag med misstänkt BV (efter att ha "läst på lite" här och på Google). Berättade för honom om mina missfärgade och illaluktande flytningar (jag är verkligen inte kräsen för lukter men det här luktar fan lik ibland, hemskt!) och han sa att det med största sannolikhet var BV. Ingen gynundersökning behövdes sa han, men jag fick utskrivet Zidoval som jag ska hämta ut senare i em. 

Efter att ha lusläst den här tråden blev jag lite förkrossad när jag insåg att det kan ha att göra med ens partner, att det kan bero på kombinationen av våra kroppsvätskor, om han sprutar i mig eller om jag bara helt enkelt inte "tål" honom. När jag tänker efter så dök problemet upp första gången efter att han sprutat i mig och är det det "enda" problemet så är det väl inte lika med världens undergång, men om jag inte tål HONOM?! Fan, då går jag under! :( Vi träffades för ett halvår sen och han är min stora kärlek, på riktigt, det har jag aldrig ens sagt om nån annan jag varit tillsammans med! Faaan! :(

Jag är helt grön på det här området, jag har aldrig nånsin under mina 30 år haft ett enda problem med mitt underliv förrän nu. Då har jag ändå haft en del sexpartners (25 st, ca 20 oskyddade). 

HOPPAS verkligen att detta bara beror på att vi varit lite slarviga med att hålla reda på fingrar och diverse andra organ när vi växlat mellan anal och muff.

Blir jag inte bättre efter den här Zidoval-kuren skulle jag komma tillbaka för gynundersökning sa han och då tänker jag begära att få testas för Myco! Han nämnde inte ens det idag trots att vi pratade om könssjukdomar. Hänger inte med på förkortningarna, vad betyder STD/STI? 
  • Anonym

Anonym skrev 2011-03-09 22:54:16 följande:
    Just ja, jag glömde en fråga (jag som skrev inlägg #21)!

Du skrev att du fick besvären i början av din och din mans relation och inte haft det sen dess? Hur länge sen är det ungefär? Tänkte att även om du hade Myco i grunden så verkar det som om du kanske hade en släng av BV också eftersom du körde en vecka mot det med och sen blev bra? Och eftersom du lever med samma man idag utan att ha fått tillbaka det tänkte jag att det kanske finns hopp även om man lever med samma man som kanske har "smittat" en.
Svar på tråden Bakteriell vaginos