Bakteriell vaginos
Tjejer som har/haft BV: hur har ni skött erat underliv före, under och efter behandlingen?
Jag har tydligen en ganska så kraftig BV och har fått utskrivet nu Flagyl efter jag haft prob i 2 mån.
Är HELT säker på att det är en viss kille som smittade mig för när jag har pratat med han så sa han att hans
ex också fick problem jämt med sitt underliv. Han undrar hur han ska "bli av med" bakterien. Vad ska jag säga till honom?
Själv läste jag någonstans att varannan till var tredje kvinna får bara friskhet upp till 50-60 % i slidan efter nästa mensperiod efter behandling. Och en del blev 90% frisk. Jag funderar på nu hur jag ska sköta mitt underliv
för att återställa normalfloran så mycket som möjligt.
Ska jag försöka köra på med rephresh eller vad det hette och använda mjölksyra tamponger eller lactal och "bombardera" underlivet med mjölksyrabakterier så att jag ger den chans att återhämta sig eller vad man ska säga och helt undvika sex osv?
Är det t.ex. bra tror ni att skjuta upp mens med p-piller? Ska jag sluta med p-piller?
Ska jag använda binda, tampong eller så?
Jag vill inte tvätta för mycket. Ska man ens tvätta varje dag?
Bör man byta trosor ofta? Jaa, jag har ingen aning.
Tips mottages tacksamt.
Jag vill verkligen hjälpa min slida att återställa sig igen. Det har ju "bara" gått 2 månader och jag vägrar tro på dessa studier som säger att man inte kan återställa balansen igen. Klart som faan att det går. Inte kan väl hela muttan muteras pga en bakterie.
Nej hoppet är det sista som sviker.. nu jävlar.........