pappe jonthe skrev 2011-01-16 22:52:02 följande:
Tjohej. En liten inflik. Jag va rätt hundra på att min sambo hade BV. Sen efter hon fått barn har hon luktat minst sakt pikant och ja, hemskt där i långa perioder och känt lite skam och trågligheter vid sex. Ätit samma antibiotika för en annan sak som borde rensat bort det. Men ikke.
Jag har ju även jag tänkt tanken att jag kan va boven i dramat. Men så hände det en grej (tidigare flickvän hade BV och dofterna överenstämde och tjocka vita illaluktande flytningar så jag trodde på gravalvar att sambon hade fått det eftersom det aldrig gick över)
Vi fick för oss att skaffa oss en liten söt unge till. Så rev av henne p-plåstret och så satte vi igång. Hon hade då gått på preventiv medel i 3 år och 3-4 olika. Inget innan.
3-4 Dagar efter p-medels avlägsnande så va alla spår av vad som kan kallas doft som bortblåsta. Ja förutom den där underbara doften av kön som bara ni kvinnor har (blöt hud typ ingeting egentligen, psykiskt kanske)
Och detta har nu varit i 5 månader. Någonting som inte skett någongång på 3 år alltså, förutom någon dag eller 2 när hon klaffsat med det där vaginal eller vad det heter. sen sex 2 ggr och den nästan outhärdliga doften har varit tillbaka.
3 Dagar utan p-medel och det existerar helt enkelt inte länge. Tänk då att hon gått med 3 olika.
Nu säger jag inte att Ts inte ska äta p-piller mm, Men För många andra som dras med de de tror är BV men inte vågar kolla upp det (många e ju lite kännsliga när det kommer till kön och doft och fläcka upp sig för en läkare) så tänk en tanke på detta med p-medel. Vi tänkte inte en hundradel på att p-medel kunde ställa till det på det sättet. Men visst fan är det den enda lilla variabeln som vi ändrat på. Att det skulle vara något annat, visst det kan det ju, men det faller sig högst orimligt.
När unge 2 är producerad så vet jag iallafall en som ska åka till holland och plugga/klippa,superlimma igen mitt system. Inte En jävla chans att min älskade sambo ska gå på sånt jäkla skräp som p-piller, plåster stavar sprutor eller vafan som helst igen.
Så ja, grattis till er som aldrig haft problem med p-medel innan. Men har ni det, shit, tänk en liten tanke vad det kanske fuckar upp mer än botar(ok inte botar, ni fattar)
Jo, absolut, hormorer är en stor bidragande orsak till just BV. Skönt för er att det gick över.
Men, varför ska du till Holland och steriliseras?