• Korp

Modifast(are)

Jag har gått på Nutrilett tidigare men bytte idag till Modifast och jag är så himla nöjd med det bytet, smakerna är helt underbara och priset är inte så farligt dyrt heller tycker jag med tanke på att man måste kunna tåla det man ska dricka om man går på VLCD.

Jag söker nu andra Modifastare, spelar ingen roll om ni har gått på det tidigare, går på det nu eller ska börja inom en snar framtid. Alla som har erfarenhet av Modifast är välkomna!

Lite frågor till er,
    * Hur länge gick du/tänker du gå på det (ren/blandkur)?
    * Hur mycket gick/vill du ner?
    * Var/är du nöjd med smakerna/utbudet?
    * Vilken var/är din favoritsmak?
    * Hade/har du några biverkningar?

Om det faktist dyker upp fler Modifastare som kör med det just nu tänkte jag att vi även kunde dela med oss av startvikt och uppdatera så ofta som möjligt om hur det går. Det låter väl bra?

(Med tanke på att det redan finns ett flertal andra aktiva trådar om just Nutrilett, Naturdiet osv så vill jag helst hålla denna tråd bara för Modifastare då det inte tycks finnas några aktiva trådar om detta)

• Svar på tråden Modifast(are)
  • Korp
    Korp skrev 2011-01-04 20:44:56 följande:
    *puff*
  • Korp
    Manixa skrev 2011-01-05 22:46:02 följande:
    Jag kommer att börja på fredag, så jag är gärna med o delar med mig , puschar och stöttar.
    Välkommen! hur länge ska du köra? =)
    Ragdoll81 skrev 2011-01-06 00:37:02 följande:
    Jag hoppar in här med er :D Är inne på dag 4 med modifast. Jag ska köra hel kur i 6 veckor då jag ska göra en Gastric bypass den 14 februari.

Jag ska gå ner minst 5 kg, hoppas ju dock på mer i och med att jag ska äta så länge.
    Jag äter choklad, vanilj, jordgubbe, banan, iskaffe, chokladpudding och vaniljpudding. Jordgubb, banan och iskaffe är helt klart mina favoritsmaker men alla går ner! 

Jag har hitills känt mig yr, frusen, trött och min mage är i totalt kaos, men dom säger ju att det går över efter 1 veckan så jag kämpar på! Huvudvärk har jag med som kommer och går, den är ju nästan värst.

Min startvikt är 106 kg till 168 cm :S

Hur går det för er? 
    Välkommen!
    Jag är på dag tre nu, folk påstår att det är värsta dagen men jag känner ingenting speciellt förutom lite huvudvärk.. kanske beror på att jag inte har druckit vatten idag. Jag tycker dag 2 var värst för då ville jag verkligen tugga på någonting, var nära att fuska och smaska i mig knäckebröd men lät bli. Mina favoritsmaker är helt klart jordgubb, banan och potatis-purjolökssoppa.

Min startvikt var 95,5 (170 lång) och idag fuskade jag och vägde mig, den stod på 92,2.. jäkla massa vätska som måste ha försvunnit redan, haha.

Hoppas det dåliga försvinner fort för dig, kan inte vara så kul att känna sig frusen och yr :(
  • Korp
    Immy skrev 2011-01-06 21:24:02 följande:

hej! här är en till som kör med det!
    började nu den 1jan! 103kg (167cm).. har dock inte vägt mig än utan tänkte göra det efter 1vecka!
    behöver gå ner 20kg iaf.. men mitt första mål är 10kg:)

favorit är chokladpuddingen o jordgubb.. men alla är okej! har lite svårt för pot,purjosoppan!
    tänkte åka till något apotek imon för o se om dem fått in dem nya små mealen med pasta! hoppas på att hitta;)

lite tjock i huvudet o lite frusen.. men inget annars.. fast sitter jag länge på golv o så somnar mina ben o fötter lätt.. även händerna om jag har dem konstigt.. vet inte om det är på grund av modifasten eller va det är.. men har inte haft drt så innan iaf!:/

är väldigt dålig på att få i mig den mängden vatten man ska få i sig!:/

Hej och välkommen! =D
    Jag testade nyss chokladpuddingen som kvällsmål och den var riktigt smarrig, smakade precis som vanlig pudding fast mindre söt tycker jag. Oooh, pasta?! Det har jag inte hört talas om, måste kolla upp det =)

Samma här! Jag får också problem med att benen somnar, aldrig haft så förut. Jag är också dålig på att dricka vatten.. tror det är en orsak till min huvudvärk som inte ens försvinner med värktabletter =(

Konstigt att folk verkar känna sig frusna, jag är överhettad och varm vilket jag inte var innan jag började med VLCD. Har inte ansträngt mig fysiskt idag och är inte påväg att bli sjuk heller =S
  • Korp
    Grattis till viktnedgången Immy!

För mig går det bra, är inne på femte dagen idag och begäret efter att få tugga är borta nu. Har inte fuskvägt mig nått mer nu, tänkte börja väga mig varje måndag istället så nu ska jag överleva helgen innan jag får se resultatet på vågen =)
  • Korp
    Manixa: det borde väl funka att äta bars ändå, vad kan hända annars? =O

Bzzzz: Välkommen hit! Kul att fler hakar på =D Angående träningen så powerwalkar jag eller går lite långsammare men en längre sträcka samt kör lite lätta träningspass hemma med hjälp av DVD filmer från Biggest Looser tränarna. Jag har inte kraft till någonting annat, skulle jag t.ex gymma skulle jag troligtvis svimma. Du kan nog dricka mjölk och ta en frukt när du ska träna utan problem, tror snarare det är ett måste för att kroppen ska orka sig igenom träningen. Dessutom är ju mjölk bara nyttigt =)
  • Korp
    sofiasdalen skrev 2011-01-10 20:38:02 följande:
    Hej!

Har ett tag funderat på att börja med ModiFast, men inte riktigt vågat köpa ifall det smakar pyton. Men det verkar ju som att jordgubbssmaken är poppis?! Har väldigt svårt för Nutrilett och hoppas att ModiFast inte smakar som det?! Vad tycker ni? 
    Just nu väger jag 94 kg till 173 cm och hade gärna velat tappa 20 av dem. 

Kommer följa den här tråden! Kul att kunna följas åt! 
    Jordgubben är riktigt god, verkligen värd att prövas! Modifast har ett prova-på-paket på sin hemsida där det kostar 45kr (tror jag?). Då får du ju reda på om du gillar konsistensen och liknande innan du köper storpack :)

Jag tycker du ska satsa på Modifast! Jag hade också svårt för Nutrilett men Modifast är så förbannat gott så att man nästan ser fram emot nästa shake :D
  • Korp
    sofiasdalen skrev 2011-01-12 11:59:14 följande:
    Smakar de andra smakerna lika gott? Konsistensen är ju tio gånger bättre än de andra märkena jag har provat!
    Jordgubben och chokladen är helt klart godast tycker jag, de andra duger mer som variation ifall man kör en längre tid men inte så mycket mer än så =)
  • Korp

Pasta rätten måste letas upp! Visste inte ens att den fanns :o

Har någon av er vägt sig än förresten? =)

• Korp
    Immy skrev 2011-01-15 17:51:52 följande:
    hej alla!
    vägde mig idag då! -3kg till.. så -7kg på 2 veckor då!
    ska börja lägga in en måltid nu! funderar på att köra lite GI..
    eller vilken metod tror ni på att man ska fortsätta med?!
    Grattis! :D
    Jag skulle nog också satsa på GI, det verkar vanligast och fungerar bäst för de flesta =)
  • Korp
    Manixa skrev 2011-01-16 07:46:03 följande:
    Vägning efter bara pulver i 8 hela dagar: -2 kg :(
    Hade ju nästan kört 2 dagar innan jag vägde mig första gången men första dagarna kan man väl inte gå ner så mycket?
    Vad gick ni ner de 2 första dagarna?
    Men -2 kg känns  inte så roligt, jag som inte har fuskat 1 enda gång (drack 1 glas rött vin igår iof).
    Men det sporrar ju inte att fortsätta direkt.......... Trodde verkligen att det skulle ha hänt lite mer, 3 kg iaf.

Tänk positivt! - 2 är ju bättre än + 2! =)
    De 2 första dagarna stod vågen på + 0.5, nu vet jag inte riktigt har inte vågat väga mig.. fuskade igår och åt broccoli och kokt ägg =(
  • Korp
    Manixa skrev 2011-01-16 14:40:00 följande:
    Tycker vaniljen är alldeles för söt, *uack*
    Men sen tog jag 1 dl stark kaffe, resten vatten och blandade med 1 påse vanilj. 
    Så himmla gott, smakar vanilj frappino.!
    Värt att testa! 
    Tycker du? :O
    Tack för tipset, måste testas :D
  • Korp

Kul att läsa att folk är så aktiva här och att det går bra för er! =)

Är själv inne på andra veckan nu och det går bättre och bättre för var dag som går, har börjat lagt in lite träning nu också för bättre resultat. Vill bli smal men se vältränad ut så gymmet ska få bli min bästa vän framöver, hoppas bara jag orkar fortsätta gå dit nu. Var på ett dans & styrketräningspass igår för första gången i mitt liv, fy satan så mörbultad man känner sig idag efter de  60 minuterna :D

Hur mycket har ni gått ner hittills, ni som hängt med här lite längre? Jag har fortfarande inte vågat väga mig, ska göra det nästa tisdag tänkte jag.

• Korp
    AishaYasmine skrev 2011-01-19 18:18:28 följande:
    Snart tredje dagen avklarad Skrattande
    Har inte känt nåt extra jobbigt idag. Har hört att tredje dagen ska vara jobbig!? Vad har ni för erfarenheter om det?

Dricker ni kaffe när ni kör med modifast? Jag dricker kaffe utan mjölk och socker..........
    Jag tycker andra dagen var värst, tredje dagen gick helt okej. Fick höra massa skräckhistorier om att folk ger upp just på dag 3 men icke! :)

Jag dricker kaffe, har inte märkt att det skulle göra någon skillnad. Det sägs ju att det till en liten del ökar förbränningen. Dricker också rent, utan socker och mjölk :)
  • Korp
    Immy skrev 2011-01-23 08:16:25 följande:
    vägdag för mig igår.. -1,3kg.. man bllir väl aldrig helt nöjd..
    men med tanke på att jag ätit ett mål mat denna veckan så..
    sen har jag ju tränat varje dag denna veckan, så kanske lite fett som börjat omvandlas till muskler o muskler väger ju mer än fett så:)

så imon är det dags att lägga till en måltid till..
    har börjat fundera på att köra lite viktväktarbantning, fast hemma då bara, inga möten eller så..
    fast ingen pasta, pot el ja vitt mjöl..
    Jätte bra resultat ju! Tänk såhär: det är bättre att gå ner "bara" 1.3 kg än att gå UPP 1.3 kg! :)
  • Korp
    Stort grattis till eran viktnedgång Immy & AishaYasmine!

Har fortfarande inte vågat vägt mig (haha, jag vet.. larvig) men jag tror och hoppas på minst 8kg sedan jag började den 4 januari. Svårt att bedöma med ögonen men mina kläder skvallrar om att det rör sig om liiite mer än 5kg i alla fall. Är fortfarande riktigt nöjd med smakerna, har inte lessnat än som jag gjorde på Nutrilett redan efter några dagar bara =)
  • Korp

För mig går det bra! Håller fortfarande på med en ren kur. Har vägt mig igår och har gått ner 12.8kg sedan jag började :D

• Korp
    Immy skrev 2011-02-12 13:50:01 följande:
    vart har alla tagit vägen?! :O

viktkoll idag då!

90,7.. så -12,9 kg nu då! d tar sig!
    Det undrar jag med :(

GRATTIS! :D
Svar på tråden Modifast(are)