• Anonym

Nordea har snott mina pengar!

4 dagar efter jul skulle ja ha haft 2500 kvar på mitt kont med hade bara 85 kr när ja tog ett kontoutdrag, trodde då ja hade spenderat mer än ja själv trodde då ja hade handlat en hel del. så ja tänkte inte mer på det. 4 dagar efter så kollar ja kontot igen av en slump och mina 2500 kr satt på kortet. hur kan de komma sig?

Nu idag fick ja en insättning på 1200 kr, igår när ja kollade kontot har ja 300 kvar så ja tog ut 200. Men när ja kollade kontot idag ligger ja minus 765,... ja använder elektron o inte visa så de kan inte ligga minus på mitt konto ens, Ringde banken men har inga koder så de kunde inte kolla mitt konto förens ja har de, och eftersom ja är ensam med sjuka barn så kan ja inte ta mig ner till kontoret,. utan får vänta tills fredag då koderna kommer. är de någon mer som drabbats eller har ni någon aning varför de blivit så här, tycker nordea e skit o bara vill byta bank nu på direkten

• Svar på tråden Nordea har snott mina pengar!
  • Pellefanten

Jag har haft samma problem till och från. Har nu bytt bank för jag är så innerligt trött på Nordeas skit !

• ElizaDay
    Pellefanten skrev 2011-01-05 09:59:15 följande:
    Jag har haft samma problem till och från. Har nu bytt bank för jag är så innerligt trött på Nordeas skit !
  • Nightmare

De sista veckorna har det bara varit strul med nordea för min del, så fort jag försöker komma åt internetbanken eller telefonbanken har det varit något vajsing med dem. Oftast med ett ursäktande meddelande om att det är fel på deras grejer.

Jag har varit med om att det har "försvunnit" pengar engång och det var i somras när lönen kom in för att sedan dras i några dagar och sedan komma tillbaka, Vad som hände har jag inte en aning om eller hur det löste sig, jag var inte i Sverige då och hade inte rört kontot eller det kortet så jag var lite konfunderad, det har dock aldrig hänt efter det.

Men som några andra har sagt så är det ens eget ansvar attt hålla koll på sitt konto och dubbelbokföra är ingen dum ide.

• Anonym
    ElizaDay skrev 2011-01-05 10:06:47 följande:
    Fast jag tror fortfarande inte att pengarna är o förblir borta, skulle det hända blev det ett jävla liv på folket mot banken

• Anonym

Oftast handlar det om att man som kund vägrar förstå hur det fungerar. Som någon tidigare skrev har du detta problem på NORDEA lär du råka ut för samma sak på annan bank om du inte ändrar ditt beteende och sätter dig in i hur du ska kolla för att VETA.
    Hur transaktionerna på kontot fungerar säger ingenting om hur bra och kompetent banken är. Som sagt mig veterligen är det fortfarande så att Nordea är den enda banken som kräver en licens för alla personliga bankmän. Något som annars bara hittas på de övriga bankernas private banking avdelningar om man har flera miljoner....  

• ElizaDay
    Anonym skrev 2011-01-05 10:09:14 följande:
    Fast jag tror fortfarande inte att pengarna är o förblir borta, skulle det hända blev det ett jävla liv på folket mot banken

Nä de kommer tillbaka efter några dagar, vilekt är lite lustigt, men det skrev jag ju innan. Sen är det ju individuellt hur man upplever bankerna. Jag är långt ifrån nöjd, hade swedbank innan och hade aldrig dessa problem med dem, så det blir till att byta, Tycker dessutom att de gånger jag ringt banken för att få hjälp med något så har man blivit långt ifrån vänligt bemött, men det är ju också individuellt...
  • Anonym
    ElizaDay skrev 2011-01-05 10:29:05 följande:
    Nä de kommer tillbaka efter några dagar, vilekt är lite lustigt, men det skrev jag ju innan. Sen är det ju individuellt hur man upplever bankerna. Jag är långt ifrån nöjd, hade swedbank innan och hade aldrig dessa problem med dem, så det blir till att byta, Tycker dessutom att de gånger jag ringt banken för att få hjälp med något så har man blivit långt ifrån vänligt bemött, men det är ju också individuellt...
    Dessa problem finns på alla banker kan jag lova. Teknikens under detta när allt ska skötas över internet o med datorer. Men att det händer samma person flera gånger på kort tid är ju skumt.
  • Anonym
    ElizaDay skrev 2011-01-05 10:29:05 följande:
    På swedbank har jag för mig att man skriver på en kredit på 100 kr vilket gör det ok att ligga på 100kr minus. Det är deras deal.
  • Anonym (Bättre bank!)

Ni som skriver om att man ska ha ett eget noteringshäfte och fylla i sina uttag i - vilket år lever ni i? 1996?

Jag har inte haft ett noteringshäfte sedan jag skaffade internetbanken. VARFÖR skulle jag? Självklart ska jag kunna lita på att min banks uppgifter om mina konton stämmer. Jag kollar ju transaktionerna där och ser vilka summor som är reserverade, vilka köp som är gjorda samt hur pengar jag har kvar och ser att allt stämmer.

Har alla ni som använder noteringshäfte Nordea och tror att man ska behöva ha det så? Att inte saldot stämmer? Eller att pengarna dras långt senare så man plötsligt inte har koll på saldot?

Byt bank! Har ALDRIG haft några problem med att kunna lite på min bank.
    Och självklart är jag därmed inte kund hos Nordea.

• Anonym
    Anonym (Bättre bank!) skrev 2011-01-05 10:43:10 följande:
    Ni som skriver om att man ska ha ett eget noteringshäfte och fylla i sina uttag i - vilket år lever ni i? 1996?

Jag har inte haft ett noteringshäfte sedan jag skaffade internetbanken. VARFÖR skulle jag? Självklart ska jag kunna lita på att min banks uppgifter om mina konton stämmer. Jag kollar ju transaktionerna där och ser vilka summor som är reserverade, vilka köp som är gjorda samt hur pengar jag har kvar och ser att allt stämmer.

Har alla ni som använder noteringshäfte Nordea och tror att man ska behöva ha det så? Att inte saldot stämmer? Eller att pengarna dras långt senare så man plötsligt inte har koll på saldot?

Byt bank! Har ALDRIG haft några problem med att kunna lite på min bank.
    Och självklart är jag därmed inte kund hos Nordea.
    Noteringshäftet är kanon då man inte alls har samma koll på internetbanken , om jag är ute o typ julhandlar så kan jag ju inte springa hem emellan o kolla hur mycket som har dragits på kontot , dessutom så dras det inte direkt alla gånger o då ser man det inte på internetbanken heller o då tror man att man har mera pengar än man har .
Svar på tråden Nordea har snott mina pengar!