Milos syster skrev 2011-01-11 09:47:09 följande:
Fick reda på igår att jag väntar mitt 4 missfall efter en iVF behandling, suck! Progestronet gör att livmoderna inte drar ihop sig och orsakar missfall, jag fick missfall i af och slutade igår med medicinen så kroppen kan göra sig av med missfallet.
Missfallet sker oavsett vilka mediciner man än äter, det beror på genetiska skäl och inget annat, pratade om detta senast igår med min Dr på Sophiahemmet som är framstående i just IVF behandlingar. Bara så man vet och inte lurar sig själv att det är medicinerna som gör att du förblir gravid.
nejnej, progesteronet lurar ju kroppen om man är på gång att få ett missfall när man tar progesteron.. men de hjälper ju graviditeten att stanna kvar om fostret utvecklas rätt eller hur man ska säga.. jag skulle egentligen ha ett supertidigt missfall nu sist. men fick reda på de i vecka 7 då ja fick små små blödningar och kollade upp de då fanns det ju inget foster. då hade ju progesteronet dröjt ut på missfallet om man säger så.. om ja inte hade tagit progesteronet så hade ju missfallet kommit mycket tidigare..