Nån som jobbar som bilsäljare?
En bilfirma söker nya säljare & chefen där tyckte att jag passade.
Jag har inte aktivt sökt jobbet men funderar lite på att ta steget och gå på intervju.
Men samtidigt tvekar jag jättemycket om det verkligen kommer funka med familje/fritidsliv.
Jobba till 18 + lördagar ibland söndagar känns inte riktigt ok.
Visst kompeseras heljobb med ledigt en vardag, men såvitt jag förstod kommer jag vara tvungen att jobba ganska mycket till 18:00 ändå. )och där klämmer skon mest)
Deltid som jag har nu är inte aktuellt första 6 månaderna, efter det kan det gå om jag skulle sälja bra.
Sen måste man ju sälja bra för att tjäna pengar, vilket jag kan tycka kännas lite besvärligt om tex. man måste vabba mycke en månad. Tappar ju jättemånga "bilar" då.
Skulle, om jag skulle få jobbet, jobba mycket med företagsförsäljning, är det lättare än privat?
Man får en grundlän första 6 månaderna som är ok, men sen är den jättelåg + provision.
Jag har ett ganska aktivt fritidsliv också med flera aktiviteter som ofta börjar 17:30-18:00 alltså skulle det bli att jag måste åka direkt efter jobb = inte se mina ungar alls de dagarna.
Jag vill verkligen byta jobb, men sälja bilar på dessa tider vet jag inte om det är min grej :)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-03 15:00
Glömde ju frågan:
Om du eller partner jobbar som bilsälj,
hur funkar familje/fritidsliv då?